Nu flyttar jag mitt inlägg här på köksavd.
För 15 dagar sedan köpte jag min bänkskiva i granit från Diapol.
När de monterade den såg jag att den hade en spricka framför diskbänken,
jag ringde till Diapol, de kom och sa att vi får en ny bänskskiva.
Efter 10 dagar kom killarna och monterade en ny skiva (det var igår) och
i morse kollade jag lite närmare på den, såg en repa på kanten var livrädd, o nej igen tänkte jag. Repan eller sprickan ser jag bara på underdelen av skivan eftersom den är inte pollerad där, den ser lite blöt ut, alltså man ser ett sträck på ca 40 cm som är lite mörkare än själva stenen, som om den är smörjad med nåt - så från kanten som är pollerad går ett sträck lite zick zack och fortsätter på undersidan av bänken.
Vad gör jag nu, vågar inte tro att det händer igen, är jag en olycksfågel.
För 15 dagar sedan köpte jag min bänkskiva i granit från Diapol.
När de monterade den såg jag att den hade en spricka framför diskbänken,
jag ringde till Diapol, de kom och sa att vi får en ny bänskskiva.
Efter 10 dagar kom killarna och monterade en ny skiva (det var igår) och
i morse kollade jag lite närmare på den, såg en repa på kanten var livrädd, o nej igen tänkte jag. Repan eller sprickan ser jag bara på underdelen av skivan eftersom den är inte pollerad där, den ser lite blöt ut, alltså man ser ett sträck på ca 40 cm som är lite mörkare än själva stenen, som om den är smörjad med nåt - så från kanten som är pollerad går ett sträck lite zick zack och fortsätter på undersidan av bänken.
Vad gör jag nu, vågar inte tro att det händer igen, är jag en olycksfågel.
Kan du inte lägga upp en bild?
Men om det är för smalt mellan front o urtag för vask/häll mm blir det ju väldigt ömtåligt, de svenska firmorna brukar armera de smala partiet tror inte diapol gör det.. köpte själv från andrews granit förra året och de armerar inte heller
men har inte fått något problem på min skiva 65cm djup
Reklamera felet till dem så de får ta en titt på det är nog bra
Men om det är för smalt mellan front o urtag för vask/häll mm blir det ju väldigt ömtåligt, de svenska firmorna brukar armera de smala partiet tror inte diapol gör det.. köpte själv från andrews granit förra året och de armerar inte heller
men har inte fått något problem på min skiva 65cm djup
Reklamera felet till dem så de får ta en titt på det är nog bra
De har också armerat på undersidan, både vid disken och vid hällen.
Jag bad en kille som jobbar med granitskivor (i min stad) att kolla om det är sen pricka och han sa att den var ett mönster i själva graniten, inte en spricka. På under sidan sär det ut som om de "ritade" nåt eftersom man ser lite överalt blöta märken.
Diapol ringde mig och frågade om jag var nöjd eftrsom deras killar var otrevliga och tjuriga, de ville inte göra jobbet mm, så det var lite spänd.
En sak såg jag också - jag valde planlimmad diskbänk och på den sidan som är mot väggen plåt är inte i samma nivo som granit utan den är ca 2 mm lägre än granitskivan.
Vet inte om jag orkar reklamera det där.
Måste de ta hela skivan igen och byta eller kan de fixa det på plats?
Man ser inte nåt på bilden, det är svart granit, eller jag har inte så bra zum på min kamera.
Jag bad en kille som jobbar med granitskivor (i min stad) att kolla om det är sen pricka och han sa att den var ett mönster i själva graniten, inte en spricka. På under sidan sär det ut som om de "ritade" nåt eftersom man ser lite överalt blöta märken.
Diapol ringde mig och frågade om jag var nöjd eftrsom deras killar var otrevliga och tjuriga, de ville inte göra jobbet mm, så det var lite spänd.
En sak såg jag också - jag valde planlimmad diskbänk och på den sidan som är mot väggen plåt är inte i samma nivo som granit utan den är ca 2 mm lägre än granitskivan.
Vet inte om jag orkar reklamera det där.
Måste de ta hela skivan igen och byta eller kan de fixa det på plats?
Man ser inte nåt på bilden, det är svart granit, eller jag har inte så bra zum på min kamera.
Klicka här för att svara

