Nu flyttar jag mitt inlägg här på köksavd.

För 15 dagar sedan köpte jag min bänkskiva i granit från Diapol.
När de monterade den såg jag att den hade en spricka framför diskbänken,
jag ringde till Diapol, de kom och sa att vi får en ny bänskskiva.
Efter 10 dagar kom killarna och monterade en ny skiva (det var igår) och
i morse kollade jag lite närmare på den, såg en repa på kanten var livrädd, o nej igen tänkte jag. Repan eller sprickan ser jag bara på underdelen av skivan eftersom den är inte pollerad där, den ser lite blöt ut, alltså man ser ett sträck på ca 40 cm som är lite mörkare än själva stenen, som om den är smörjad med nåt - så från kanten som är pollerad går ett sträck lite zick zack och fortsätter på undersidan av bänken.
Vad gör jag nu, vågar inte tro att det händer igen, är jag en olycksfågel.
 
Kan du inte lägga upp en bild?

Men om det är för smalt mellan front o urtag för vask/häll mm blir det ju väldigt ömtåligt, de svenska firmorna brukar armera de smala partiet tror inte diapol gör det.. köpte själv från andrews granit förra året och de armerar inte heller
men har inte fått något problem på min skiva 65cm djup

Reklamera felet till dem så de får ta en titt på det är nog bra
 
De har också armerat på undersidan, både vid disken och vid hällen.
Jag bad en kille som jobbar med granitskivor (i min stad) att kolla om det är sen pricka och han sa att den var ett mönster i själva graniten, inte en spricka. På under sidan sär det ut som om de "ritade" nåt eftersom man ser lite överalt blöta märken.
Diapol ringde mig och frågade om jag var nöjd eftrsom deras killar var otrevliga och tjuriga, de ville inte göra jobbet mm, så det var lite spänd.

En sak såg jag också - jag valde planlimmad diskbänk och på den sidan som är mot väggen plåt är inte i samma nivo som granit utan den är ca 2 mm lägre än granitskivan.
Vet inte om jag orkar reklamera det där.
Måste de ta hela skivan igen och byta eller kan de fixa det på plats?

Man ser inte nåt på bilden, det är svart granit, eller jag har inte så bra zum på min kamera.
 
jag ska försöka ta en bild i
allafall, man kan se nivåskilnnad mellan plåten och skivan.
 
hur bifogar jag en bild? :)
 
Paul-Staffanstorp
Välj utökad svarsruta och under den finns det sen så du kan bifoga filer...
 
Det går inte, nä'r jag trycker på -ladda upp- händer ingeting.
 
 
en gång till :)
 
  • DSC00100.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
japp, tack supporten!
Ser ni att plåten ligger lite under stenen och att den är lite böjd näråt.
 
Hej.

Jag hade inte varit nöjd med den planlimningen! Hoppas att det löser sig!

Henrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.