optimum
Vad har ett test av board med bänkskivor att göra?

Bänkskivan i denna tråd är av spånskivematerial. Dessutom behöver inte board i dörrsidor vara starkare material än vad som just behövs i aktuellt fall.

Jag har också ett IKEA kök (och garderober mm) från IKEA och är helnöjd. Dock var även en av våra bänkskivor trasiga (transportskada) Vi fick en ny efter 2 veckor och brydde oss inte om att klaga och kräva extra ersättning Tråkiga saker händer och IKEA skötte utbytet av skiva på ett mycket bra sätt.
Vårt IKEA kök från 2006 är fortfarande i kanonbra skick.
IKEA tillverkar garderober i Sverige med material (spånskivor) som också tillverkas i Sverige.
Bänkskivorna dock brukar tillverkas i något annat land.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ser ut att vara från ett oberoende testinstitut det där ;)
Vem betalade testet tror du. En konkurrent till Ikea kanske?

Jag bygger ett dyrt kök från en av ikeas konkurrenter men min snickare säger att förutom måtten och att monteringen tar tid så är det inga större fel på IKEA utan de har generellt bra grejjer. Detta då han alltså inget tjänar på att prata gott om dem.

Men vet att många kökssäljare hos konkurenterna till IKEA har det jobbigt nu då de har svårt motivera sina enorma mät/monteringskostnader när de dessutom sällan har vettiga hantverkare de samarbetar med.
Ja visst, jag skämtade om testet , de gör en hel del roliga grejer i Finland! Ikea är absolut bra kök, inget ont om det

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.