En kvart efter att jag blivit ny husägare ringde mäklaren och sade att en tjänsteman från min bank ringt och lät väldigt nervös. Jag stod nu på torget utanför mäklarkontoret, med kontrakt från mäklaren och papper från banken att jag ägde fastigheten och skulle fira med jordgubbar.

Det fanns bara ett problem, jag hade (ovetandes och utan uppsåt ;)) inte betalt för kåken... Jag råkade sätta kontantinsatsen på fel konto, banken satte in hela lånet på rätt konto och sedan boooorde det tagit stopp, men inte. Banken lyckades ändå registrera transaktionen som avklarad och nu stod jag där på torget men några liter jordgubbar i ena handen och en telefon som sade att jag var miljonär i den andra :D

Jag slog tanken på att köpa en Tesla ur hågen, förde över kontantinsatsen på rätt konto och vips var fastigheten betald. Jag tyckte mig höra en lättnadens suck från en bankman fara över torget.

Har någon annan varit med om banken (SEB i det här fallet) har schabblat så här episkt?

Jo, det är faktiskt en sann historia.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
...tycker förslaget om ett teslaköp är mycket lockande... ;)

Nej, det där måste ha varit svenskt rekord i klantighet! Rookie bakom tangenterna på banken?

Totte_S
Annars ett bra läge att omförhandla räntan…
Begärt 0,10 under personalrabatten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.