Har en byggherre som ska bygga ett murat och putsat hus till mig, allt är klart - byggnadslov, avtal, kalkyler... men Länsförsäkringar drog sig ur affären (som jag trodde var "klar" efter tidigare möten med dem). :@ De säger sig inte låna ut till "sådana" projekt utan bara till färdiga hus. Har ett halvt hus som ska säljas, men det hjälpte inte. Någon som har tips på vilken bank man ska vända sig till? Jag kan ju inte vara den första som tyvärr hamnar i en ny livssituation, och tvingas börja om? Och knappast den första som vill bygga ett hus från grunden utan husföretag? Tacksam för tips! Bor på Västkusten.

Detta bör väl vilken 'normal' bank som helst kunna stå till tjänst med?
Swedbank, SBH, Nordea, SEB osv. mfl.

som sagt i tid inlägg Länsförsäkringar mfl är ju nischbanker, vänd dig till en riktig bank
enl ovan, borde inte vara problem om kalkyl mm är riktig

Nordea har en speciell "del" som bara jobbar med nyproduktion, jättetrevliga, jättebra och vi fick lån väldigt enkelt.. Var även på swedbank, där kunde vi pruta ner kontantinsatsen från 15% till 5% så de är inte heller omöjliga, men Nordea visste verkligen vad de pratade om angående att bygga nytt så jag skulle prova där om jag vore du ! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.