135 961 läst ·
3 524 svar
136k läst
3,5k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Det gör jag såklart generellt (efter att först ha analyserat säkerhetstänket), men jag lämnar inte ut mitt telefonnummer i detta fall. Då kan ju någon se vad jag heter och hitta mig på LinkedIn och då kanske det blir jobbigare att hålla fast vid tron att jag inte kan något om IT-säkerhet. Jag vill ju inte riskera att någon blir besviken över att ha tagit så fel. 😉Alfredo skrev:
Troligtvis för att du är flexibel och inte som köpare anser att du dikterar villkoren för betalning. Själv har jag alltid kontrollerat det innan då jag tycker det är lite tid att lägga för att undvika problem.Alfredo skrev:
/Krille
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Som försäljningschef kanske du borde inse att det är schysstare att kontrollera villkoren innan du ska hämta bilen - sparar ju tid både för dig och säljaren.L L Jan skrev:Just precis. Jamsar inte med som de flesta andra i Sverige, utan ställer krav. Vilket brukar löna sig. Schysst och win-win.
Växte upp många år utomlands i ett land där man är mer om och kring sig än i Sverige. Så jag har ett annat perspektiv.
Förresten. Det blev "skitbilen" 😉 Citroën istället för Bilia. För många i Sverige en skitbil alltså, enligt många andra. Men den fungerade fantastiskt bra i många år och aldrig problem med den. Mkt låg bränsleförbrukning också. Dock såld nu.
/Krille
I de siffrorna du fick till dig ingår inte patientbrickorna, bankomatkort är däremot inräknade.L L Jan skrev:
https://www.bizstories.se/prylarna/nar-plastpengarna-kom-till-sverige-2/
Nä - hon som kör bilen/mopeden visar helt enkelt pantavtalet om det skulle behövas. Men jag är helt säkert på att du ändå kan hitta på andra orsaker som gör att detta är ett jättestort problem som inte går att lösa på det enkla sätt kronofogden rekommenderar 🙂RoTe skrev:
/Krille