Fairlane
L L Jan skrev:
Tack! Paranoid är jag. Tur att du finns så jag reda på det. Hur kan jag återgälda dig?
Genom att ta hand om dig. Kanske sprida dina affärer till mer än en bank så du slipper bli spårad. Det kanske lättar stressen.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
K Krille4 skrev:
Nä det är inget problem om du lagt fem minuter på ett pantavtal.... Men jag fattar mycket väl att din historia sprack när det visade sig att det fakriskt finns en enkel lösning. 😉

/Krille
Så du menar att tingsrätt osv inte är nåt problem?

Rejäl skrev:
Vart tror man mest om inte i kyrkan?
Ev. i Byggshustrådar😉

• Haha
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Ev. i Byggshustrådar😉
Vad skönt att du skrev det❤️

• Haha
AndersS
  • Laddar…
Fairlane
Alfredo Alfredo skrev:
Han tar säkert Swish!
Det gör jag såklart generellt (efter att först ha analyserat säkerhetstänket), men jag lämnar inte ut mitt telefonnummer i detta fall. Då kan ju någon se vad jag heter och hitta mig på LinkedIn och då kanske det blir jobbigare att hålla fast vid tron att jag inte kan något om IT-säkerhet. Jag vill ju inte riskera att någon blir besviken över att ha tagit så fel. 😉

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Fast jag har nog aldrig undersökt i förväg hur jag ska betala hos en bilhandlare utan tänkt att det löser sig. Och det har det alltid gjort.
Troligtvis för att du är flexibel och inte som köpare anser att du dikterar villkoren för betalning. Själv har jag alltid kontrollerat det innan då jag tycker det är lite tid att lägga för att undvika problem.

/Krille

Fairlane Fairlane skrev:
Genom att ta hand om dig. Kanske sprida dina affärer till mer än en bank så du slipper bli spårad. Det kanske lättar stressen.
Spelar ingen roll. Visa och MC är universellt. Har inget med att göra vilken bank.

Fairlane
L L Jan skrev:
Spelar ingen roll. Visa och MC är universellt
Ja, du lämnar såklart ett spår, men om du har tagit ut kortet hos SEB så ser inte Swedbank vad eller var du handlat med det kortet.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K
L L Jan skrev:
Just precis. Jamsar inte med som de flesta andra i Sverige, utan ställer krav. Vilket brukar löna sig. Schysst och win-win.
Växte upp många år utomlands i ett land där man är mer om och kring sig än i Sverige. Så jag har ett annat perspektiv.

Förresten. Det blev "skitbilen" 😉 Citroën istället för Bilia. För många i Sverige en skitbil alltså, enligt många andra. Men den fungerade fantastiskt bra i många år och aldrig problem med den. Mkt låg bränsleförbrukning också. Dock såld nu.
Som försäljningschef kanske du borde inse att det är schysstare att kontrollera villkoren innan du ska hämta bilen - sparar ju tid både för dig och säljaren.

/Krille

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
K
RoTe RoTe skrev:
Så du menar att tingsrätt osv inte är nåt problem?
Ja - det är just det pantavtalet är till för och det som kronofogden själva rekommenderar.

/Krille

K
L L Jan skrev:
Spelar ingen roll. Visa och MC är universellt. Har inget med att göra vilken bank.
Så du tror att om du t ex har ett Mastercard via Handelsbanken så får även de andra bankerna tillgång till dina transaktioner?

/Krille

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
RoTe
K Krille4 skrev:
Ja - det är just det pantavtalet är till för och det som kronofogden själva rekommenderar.

/Krille
Ja men va skönt, det tar ju ingen tid att strida om något då heller.

K
RoTe RoTe skrev:
Ja men va skönt, det tar ju ingen tid att strida om något då heller.
Nä - hon som kör bilen/mopeden visar helt enkelt pantavtalet om det skulle behövas. Men jag är helt säkert på att du ändå kan hitta på andra orsaker som gör att detta är ett jättestort problem som inte går att lösa på det enkla sätt kronofogden rekommenderar 🙂

/Krille

K Krille4 skrev:

/Krille
Har du en länk till de rekommendationerna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.