P
tveksamt tveksamt skrev:
paralun svarar inte på frågor, av den enkla anledningen att han inte har en aning om vad han pratar om.
Om vi slutar att svara på paraluns inlägg så kanske han inte skriver fler i den här tråden?

P pmd skrev:
Om vi slutar att svara på paraluns inlägg så kanske han inte skriver fler i den här tråden?
Jag tycker att tanken är god och är helt för den, men är mer benägen att säga ”yeah, right…” till den tyvärr.

tveksamt tveksamt skrev:
paralun svarar inte på frågor, av den enkla anledningen att han inte har en aning om vad han pratar om.
Så är det tyvärr i en uppsjö av trådar . Paralun agerar som han är expert i 50 vitt skilda ämnen.
Själv kan jag 2 och är rudis i 48 (som jag bara läser utan att kommentera)

I de 2 ämnena jag behärskar syns att hans påstådda kunskap är bluff och han flyr så fort han blir synad.

Problemet är de ämnena folk inte orkar argumentera mot och läsare faktiskt tror på honom.

Vet inte vad som driver en sådan skribent? Nåt mervärde till BH bidrar han ivartfall inte med.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Man kanske kan säga att kravet på högsta tillitsnivå kommer från vänstern och Miljöpartiet så kanske hans krav förändras ... 😉

• Haha
  • Älska
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Man kanske kan säga att kravet på högsta tillitsnivå kommer från vänstern och Miljöpartiet så kanske hans krav förändras ... 😉
Nej det kommer från en borgerligt framlagd SOU som jag nu har studerat med stort intresse.
Sedan har jag då läst Bankföreningen åtgärdsplan.
Ser båda dokumenten som klart trovärdiga och att vi kan få ordning på även det här.

Så klart hoppingivande och avstår vidare kommentarer tills nya fakta finns på bordet.

Referenser:
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2023/10/sou-202361/
https://www.swedishbankers.se/om-os...ker-kundskyddet-mot-bedraegerier-ytterligare/

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
P paralun skrev:
och avstår vidare kommentarer t
Låt det gälla allt du inte behärskar så blir BH ett bättre ställe för oss alla

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
D
Fairlane Fairlane skrev:
Ja men det har jag läst, det är miljöpartiet som hittat på kraven, de ska vara gynnsamma för klimatet har jag hört, skulle de varit lägre hade de fått montera ner vindkraften och stänga solcellerna! 😇

• Haha
  • Älska
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
D
I sammanhanget tycker jag det är intressant att reflektera över vad en statlig e-legitimation har för extrema risker.

Det har väl inte missats att en spelare i Malmö FF figurerat i pressen i samband med en gruppchat som inte varit så trevlig i alla delar. Det intressanta här är att spelaren aldrig misstänkts för brott utan hans, helt lagliga, deltagande snappades upp i samband med en annan utredning. Åklagaren, som är en högst tvivelaktig typ, men det får man räkna med att sådana finns, tyckte det var så intressant att en känd person, spelare, varit med, att han bestämde sig för att läcka denna juridiskt helt irrelevant information till pressen. Som lök på laxen hade ju polisen råkat (haha) klippa om chatten så att spelarens svar hamnade fel och det såg ännu värre ut, som ett ihopklippt utpressningsbrev från Jönssonligan.

Det jag tycker är intressant är hur polis och åklageri avlyssnar och samlar in data och sen, helt utan att vederbörande är brottsmisstänkt publicerar detta, personen var alltså inte ens föremål för någon utredning.

Översätt detta till en legitimation som används allt bredare, use casen kan vi bara fantisera om, och plötsligt dyker en offentlig person upp, som inte gjort något fel och vips så släpps historiken till pressen, för att det var ett spännande sammanträffande.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
[…] avstår vidare kommentarer […]
Bästa nyheten idag, och då har jag ändå sparat in en semesterdag, vunnit på triss, fått sova middag (ostört) med en femåring hemma, fått igenom en reklamation på affären och köpt nya verktyg idag.

• Haha
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Så är det tyvärr i en uppsjö av trådar . Paralun agerar som han är expert i 50 vitt skilda ämnen.
Själv kan jag 2 och är rudis i 48 (som jag bara läser utan att kommentera)

I de 2 ämnena jag behärskar syns att hans påstådda kunskap är bluff och han flyr så fort han blir synad.

Problemet är de ämnena folk inte orkar argumentera mot och läsare faktiskt tror på honom.

Vet inte vad som driver en sådan skribent? Nåt mervärde till BH bidrar han ivartfall inte med.
Men för inte veta något om de 48 andra ämnena. Så vet du ändå när när någon har fel. Intressant!.
Ett tips är att din attityd bör du nog jobba lite med. Vad spelar det för roll om är jätteduktig, när du är så otrevlig som du är?

Otrevlig? Nu kommer alla hoppa på mig.
Jag kan också bara otrevlig en hel del till och med. Vi behöver kanske båda gå på artighets utbildning.
Dock skryter jag inte

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men för inte veta något om de 48 andra ämnena. Så vet du ändå när när någon har fel. Intressant!.
Ett tips är att din attityd bör du nog jobba lite med. Vad spelar det för roll om är jätteduktig, när du är så otrevlig som du är?
De 48 ämnena (där jag kan mindre än snittet) uttalar jag mig inte om, precis som jag också skrev. Vet inte varför du IGEN ska tillskriva mig nåt jag aldrig påstått? Har blitt lite av din specialitet…🤣🤣

Det är de 2 ämnena jag kan mer än snittet som jag har förutsättningar å påstå när nån fabulerar. (Eller som i dina fall killgissa)

Att påtala att nån annan har fel är inte alltid enkelt. Nån tar illa upp och tycker min attityd är jobbig, nån är tacksam över att bli rättad å ser det positiva i å ja lärt sig nåt nytt.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Bästa nyheten idag
Risk att det är fake news. 😂

• Haha
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Det generaliserar i tråden om "äldre" och tant Agda men det är helt individuellt hur det fungerar. Fick detta från en släkting som fyller 90 i år som var en vecka i Stockholm med sin fru men bara 87 år.
"Vi åkte taxi, inrikesflyg, flygbuss, tunnelbana, pendeltåg och SL-buss med enbart appar i mobil. Det är över fem år sedan jag använde sedlar eller mynt."
Så detta med hur BankID fungerar är personindividuellt, för varje decennium förändras förutsättningarna.
Likaväl som släkting som inte har varken BankID eller internetbank, men är några år yngre.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Jo ni verkar ju inte fatta att min egen åsikt stämmer precis med mitt faktaunderlag.
Sen stämmer det ännu bättre när jag nu fördjupat mig i faktaunderlaget.
Så läs på nu gott folk! 😉

Lägger till Digg samt eIDAS i listan med referenser till mina åsikter.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2023/10/sou-202361/
https://www.swedishbankers.se/om-os...ker-kundskyddet-mot-bedraegerier-ytterligare/
https://www.digg.se/digitala-tjanster/e-legitimering/statlig-e-legitimation
https://digital-strategy.ec.europa.eu/sv/policies/eidas-regulation

• Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Det höll ju i fyra och en halv timme i alla fall.. Man får vara glad för det lilla. :)

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.