Alltgår Alltgår skrev:
Ja tyskarna har samma pris och frakt ungefär. Jag ska handla av dem nästa gång. Har fått goda reviews med.
Bladen från butiken i UK är jag väldigt nöjd med hittills. Nu kommer jag inte handla mer där antagligen, pga Brexit, men även med tullavgifter så är de betydligt billigare på de blad jag använder.
Jag har en beställning på väg från tyska butiken, kan rapportera när de anlänt.

• Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Har du provat några blad från Sverige? Bara så att man kan utröna referenspunkt. Annars blir det svårt att få till en jämförelse :)

Du får recensera bladen från tysken om du köper! :)
Jag har köpt M42 blad (amerikanska MK Morse) från Kapab. Sen köpte jag "vanliga" kolstålsblad från dem i UK, och de fungerar i princip precis lika bra för mina ändamål som är att såga stålplåt (olika härdbara stål inkl rostfritt). Har däremot inte provat M42 bladen från UK, men tänkte ev testa dem från tysken.

Alltgår Alltgår skrev:
Jag har köpt M42 blad (amerikanska MK Morse) från Kapab. Sen köpte jag "vanliga" kolstålsblad från dem i UK, och de fungerar i princip precis lika bra för mina ändamål som är att såga stålplåt (olika härdbara stål inkl rostfritt). Har däremot inte provat M42 bladen från UK, men tänkte ev testa dem från tysken.
Det är Starret m42 jag beställde, de har jag sedan och de är bra.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.