S
nanowire nanowire skrev:
Då startar gatloppet.
[länk]
Våra tankar är med dig i denna svåra tid Skooda. Många styrkekramar!
Tack, det värmer(y) för jag vet inte hur jag ska ta mig i genom denna svåra tid ;)

Har du uppgett om du vill ha paketet till källardörren eller huvudentren? De kanske till och med kan leverera till balkongen.
Ha bara brandsläckaren i ordning.

S
Postnord...... Leverer som vanligt, inget!! Orkar inte skriva något just nu.

Klingorna är hemma iallafall, Lite körigt i garaget just nu, så testerna får vänta en stud.

Närbild på nya sågklingor med tandade kanter uppradade och delvis överlappande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
S Skooda skrev:
Tänkte skaka liv i min Elektra Beckum BAS 450 som har stått ett tag och jag behöver tips på en uppsättning sågblad och inköpsställen.

Jag tror att längden på bladet är 3380mm
Håkanssons Sågblad AB , Åmål 0532-61640

S
Då har man klyvt med av klingorna från tuffsaws, fungerar kanon:) blev lite Alm

Två klyvade almträskivor med tydlig ådring ligger på ett sågbord intill upprätt bandsågklinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
@Skooda
Nu när det gått nästan precis två år sedan du fick bladen, vad är omdömet om de olika typerna. Skulle beställningen ha sett annorlunda ut med facit i hand?

Jag har gett upp om att hitta Lenox TRI-MASTER bladen som @mattiasp rekommenderade mig. För de tusenlapparna det skulle kosta att få hit dem från US så kan jag köpa ganska många blad från TuffSaws.

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Har varit i kontakt med TuffSaws för någon månad sedan, och dom skickar inte längre utanför UK. Är det bandsagblad.se som gäller då? Jag har blad från https://www.bandsagblad.se/ och de har fungerat bra iofs!

• Gilla
RogganK
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Har varit i kontakt med TuffSaws för någon månad sedan, och dom skickar inte längre utanför UK. Är det bandsagblad.se som gäller då? Jag har blad från [länk] och de har fungerat bra iofs!
Bandsågablad.se är ok men tuffsaws är ljusår bättre enl min erfarenhet

Frustrator Frustrator skrev:
Bandsågablad.se är ok men tuffsaws är ljusår bättre enl min erfarenhet
Jag förstår! Synd att dom inte skickar längre.

Jag har läst en del goda recensioner om Woodslicer bandsågsblad. Nån som provat dem?

FemTummar FemTummar skrev:
Jag har läst en del goda recensioner om Woodslicer bandsågsblad. Nån som provat dem?
Hittar inte dom till salu i Europa, har ni hittat dom någonstans?

Alltgår Alltgår skrev:
[länk]

[länk]
Import från UK känns som en förlustaffär. Blir tullavgift och sen moms på det. Men den tyska butiken kanske man får prova nästa gång det är dags för nya blad!

nivv nivv skrev:
Import från UK känns som en förlustaffär. Blir tullavgift och sen moms på det. Men den tyska butiken kanske man får prova nästa gång det är dags för nya blad
Ja tyskarna har samma pris och frakt ungefär. Jag ska handla av dem nästa gång. Har fått goda reviews med.
Bladen från butiken i UK är jag väldigt nöjd med hittills. Nu kommer jag inte handla mer där antagligen, pga Brexit, men även med tullavgifter så är de betydligt billigare på de blad jag använder.

• Gilla
nivv
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Ja tyskarna har samma pris och frakt ungefär. Jag ska handla av dem nästa gång. Har fått goda reviews med.
Bladen från butiken i UK är jag väldigt nöjd med hittills. Nu kommer jag inte handla mer där antagligen, pga Brexit, men även med tullavgifter så är de betydligt billigare på de blad jag använder.
Har du provat några blad från Sverige? Bara så att man kan utröna referenspunkt. Annars blir det svårt att få till en jämförelse :)

Du får recensera bladen från tysken om du köper! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.