Är det någon som har de tekniska specarna till denna gamla maskin? Är den tillräckligt bra i grunden för att man ska lägga tid, kraft och pengar på den eller är den hopplöst föråldrad?

A andrho skrev:
Är det någon som har de tekniska specarna till denna gamla maskin? Är den tillräckligt bra i grunden för att man ska lägga tid, kraft och pengar på den eller är den hopplöst föråldrad?
Om den räcker beror på vad du ska använda den till?

Den är ju inte för gammal...snarare för ny..

Frustrator Frustrator skrev:
Om den räcker beror på vad du ska använda den till?

Den är ju inte för gammal...snarare för ny..
Ha ha, så kanske det är. Jag ska bygga diverse grejer från fågelholkar till rustika utemöbler samt klyva en och annan gren 10-20 cm till diverse svarvvirke. Jag tror det är trefas och det tyder ju på en viss motorstyrka. Men jag vet inte såghöjd, storlek på bord, om bordet går att vinkla, dimensioner osv. Inte ens höjd och vikt.

A andrho skrev:
Ha ha, så kanske det är. Jag ska bygga diverse grejer från fågelholkar till rustika utemöbler samt klyva en och annan gren 10-20 cm till diverse svarvvirke. Jag tror det är trefas och det tyder ju på en viss motorstyrka. Men jag vet inte såghöjd, storlek på bord, om bordet går att vinkla, dimensioner osv. Inte ens höjd och vikt.
Manualen kan du ladda ner här:
https://www.byggahus.se/forum/threads/manual-luna-bs320.371203/

Frustrator Frustrator skrev:
Manualen kan du ladda ner här:
[länk]
Jag hade snokat reda på den tidigare men det är mer en sprängskiss och reservdelslista. Inga specar, tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.