Ingvar, jag kollar så hör jag av mig

J
Hej frasse

Jag har 160 kvm som står och väntar nypappat med ställning, det kan börja läggas omgående men är ingen brådska!.

Jag ska lägga Prelac Nova bandfalsat, tror du han kan vara intresserad?

Hälsningar
Johan
johangustafzzon@hotmail.com

B
Jag har fått ett pris på ca 200:-/m2 +moms.

Det finns även ett clicksystem(enkelt att lägga själv) för banfalsad plåt som kostar ca 200.-/m2.

B
Inte exakt samma ,men något liknande, företaget heter Corus och ligger i Halmstad. Prisvärt!

bo skrev:
Inte exakt samma ,men något liknande, företaget heter Corus och ligger i Halmstad. Prisvärt!
Hej

Har någon hemsida??

Said

Jodå

Jag har lagt en order hos CLIX.
Kom inte i håg vad det blev /kvm men det var billigare än Gasell.
Killen på Gasell hade inte hört talas om Clix när jag ringde i våras.
Efter att han läst på Clix hemsida kunde han konstatera att de i stort sätt säljer samma produkt.

Said

Hej på er!

Jag blev lite förvånad när ni pratade priser på AluZink och att ni var glada att det var samma pris.....

Faktum är att AluZink är billigare än Prelaq eller annan förmålad plåt. Min plåtslagare säger att AluZink är ca 5%billigare.

Jag personligen tycker att det borde vara ännu billigare med tanke på att det är en mycket billigare tillverkningsprocess och från plåtleverantörerna är det så också. Det känns som om plåtslagarna utnyttja det faktum att AluZink verkar mer exklusivt.

Men snyggt blir det iaf.

/Magnus

Nu var det några år sedan denna tråd var aktuell, men är lite nyfiken på hur ni känner så lång tid efter ert val av falsat tak? Är det något som ni ångrar er eller var det värt att välja klicktak?
Skulle ni välja det idag om det var dags för ett byte?

Nu var det några år sedan denna tråd var aktuell, men är lite nyfiken på hur ni känner så lång tid efter ert val av falsat tak? Är det något som ni ångrar er eller var det värt att välja klicktak?
Skulle ni välja det idag om det var dags för ett byte?

Det är skillnad på bandtäckning dubbelfalsad som plåtslagarna gör och klicktak dom ser lite lika ut men är inte alls samma tak och går inte jämföra dom med varandra.
Sen har det sen dom 10 år som gått sen denna tråden skrevs visast sej att AluZink håller väldigt dåligt och inget man borde välja.

Är Plåtslagare själv sedan 18år men var lite sugen på att höra deras åsikter, det är många kunder som frågar om detta nu när det görs reklam om det. Avråder alltid men egentligen har jag ingen erfarenhet av något tak som legat några år. Sedan så bortser jag från material och tänker mera på utförandet då det skall skruvas hej vilt i materialet utan en tanke på fasta zoner och täta falser runt hinder och nock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.