Vi har precis färdigställt ett altanbygge. Istället för att glasa in den så tänkte vi sätta upp jalusier i bambu. Vi hittade några på rusta http://www.rusta.se/jalusi_bambu_180x180_cm__p62951145.html.

problemet är att de måtten som finns inte passar oss riktigt.

Är det någon som har några erfarenheter av att kapa till bambujalusier till önskad bredd?

Blir det snygga snitt eller flisar sig bambun när man sågar i det?

Hur tåliga är jalusierna mot sol, regn och snö?

Tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter.

Magnus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.