Fått offert på cirka 300.000 brutto, efter gällande kampanjavdrag (20%) så hamnar vi på cirka 240.000 netto. Detta är exkl vitvaror men inkl bänksskivor, skåpsinredning, blandare och vask.
Med tanke på storleken på köket så känns det som om man borde kunna krama ut ytterligare rabatt. Någon här som byggt ett Ballingslövkök och kan dela med sig av vilka rabatter som är möjliga att få?
Med tanke på storleken på köket så känns det som om man borde kunna krama ut ytterligare rabatt. Någon här som byggt ett Ballingslövkök och kan dela med sig av vilka rabatter som är möjliga att få?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 662 inlägg
Vad är det för bänkskivor och har du fått specat hur stor del de utgör?
Kök : Solid kulörMarlen Eskilsson skrev:
Utförande lucka : Pärlgrå
Utförande stomme : Vit melamin
Lådtyp : Vit
Val av glas/plåtsida designbox : Glas
Tipon låda : Tipon låda Av
Hylla : Hylla På
Tillbehör : Målat
Utförande : Målad pärlgrå
Socklar : Målat
Takanslutning : Målat
Dekortäcklist : Målat
Front : Star kulör
Utförande stomme : Endast Lucka
Stomme : Laminat
Utförande : Laminat vit
Bänkskivor Silestone : Silestone suede
Tjocklek : 20 mm
Utförande : White Storm
Kantprofil : Rakpolerad
Bakkant : Ingen
Tapwell : Tapwell
Sammandrag:
Snickerier: 118856,32
Bänkskivor: 62180,16
Vaskar och blandare: 3196,00
Tillbehör: 912,00
Priser exkl moms samt frakt (frakt ingår i totaltkostnaden i första inlägget)
(detta är ett litet utkast av offerten)
Köket fraktas till stor del färdigmonterat, våra snickare installerar.
Administrator
· Skåne
· 8 662 inlägg
Det är ju ett stort kök med exklusiva bänkskivor, men jag tycker att du borde kunna få bättre rabatt. När du ska köpa bänkskiva av sten så vet jag att det brukar bli billigare att vända sig direkt till ett stenhuggeri. Med Silestone vet jag inte.
Jag har för mig att Ballingslöv kört med 20% på kompletta kök under många år. Om det inte varit permanent har det ändå varit årligen återkommande kampanjer. Borde inte vara omöjligt att pressa några % till.
Även om köket är stort tycker jag att det ser dåligt planerat ut. Om det skall användas för matlagning borde det planeras om. T.ex. är avståndet mellan häll och tapställe långt och dessutom över golv.
Även om köket är stort tycker jag att det ser dåligt planerat ut. Om det skall användas för matlagning borde det planeras om. T.ex. är avståndet mellan häll och tapställe långt och dessutom över golv.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Ja det är 60.000 på bara skivor, med kompaktlaminat cirka 30.000.Marlen Eskilsson skrev:
Ska se vad vi hittar för skivor.
Någon som har tips på vart man kan vända sig i Västra Götaland?
Ja 20% är helt oförhandlat, vill ha offerter från andra aktörer innan jag börjar diskutera pris. Även därför jag startade tråden, någon här måste ha köpt ett kök från dom tidigare.arneri68 skrev:Jag har för mig att Ballingslöv kört med 20% på kompletta kök under många år. Om det inte varit permanent har det ändå varit årligen återkommande kampanjer. Borde inte vara omöjligt att pressa några % till.
Kravet på vask gäller lustigt nog bara om du har hällen på köksön, detta enligt både HTH och Ballingslöv. Men oavsett om det stämmer eller ej så kommer vi sätta en vask i hörnet (där även luckan kommer tas bort och bli en hylla), säkerheten först.
Har du fler exempel på dålig planering? Vi utgår från vårt nuvarande och vänners kök så tar gärna emot tips.
Se ovanBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Då har HTH och Ballingslöv fel för det var någon i forumet som häromdagen som letade fram bestämmelsen och det var typ att "I samma bänklängd som häll/spis ska det finnas en vask."
Du kanske ska starta upp en annan tråd om din köksplanering eftersom det lätt blir lite rörigt annars (och en del går nog på trådrubriken när de kollar trådar så att det kan bli att någon kunnig inte svarar).
Du kanske ska starta upp en annan tråd om din köksplanering eftersom det lätt blir lite rörigt annars (och en del går nog på trådrubriken när de kollar trådar så att det kan bli att någon kunnig inte svarar).