BirgitS skrev:
Då har HTH och Ballingslöv fel för det var någon i forumet som häromdagen som letade fram bestämmelsen och det var typ att "I samma bänklängd som häll/spis ska det finnas en vask."

Du kanske ska starta upp en annan tråd om din köksplanering eftersom det lätt blir lite rörigt annars (och en del går nog på trådrubriken när de kollar trådar så att det kan bli att någon kunnig inte svarar).
Det HTH visade var ett beslut från bygglovsnämnden i Göteborg, säkert en teknalitet i slutändan men egentligen så spelar det ingen roll då vi kommer ha en extra vask.

Fixar en ny tråd med kökstips :)

Uppar denna då jag snart kommer gå vidare i ärendet.

Ingen med erfarenhet?

Jag tycker du skall kolla runt med fler Ballingslöv återförsäljare dvs ta in offerter. Få in så många offerter som möjligt, du kan säkert pressa dem mot varandra.

BirgitS skrev:
Då har HTH och Ballingslöv fel för det var någon i forumet som häromdagen som letade fram bestämmelsen och det var typ att "I samma bänklängd som häll/spis ska det finnas en vask."

Du kanske ska starta upp en annan tråd om din köksplanering eftersom det lätt blir lite rörigt annars (och en del går nog på trådrubriken när de kollar trådar så att det kan bli att någon kunnig inte svarar).
Det finns tidigare diskutioner om utslagsvask här på BH och flera hänvisar till vad Boverket rekomenderar:

8:43 Skydd mot skållningsskador.
Utslagsvask ska placeras så att risken för skållningsskador begränsas.
Allmänt råd Utslagsvask bör placeras i samma inredningslängd som spisen."

Detta är inget "skall" utan "bör" och säger kommunen en sak så gör man ändå inget olagligt.

Music Man skrev:
Jag tycker du skall kolla runt med fler Ballingslöv återförsäljare dvs ta in offerter. Få in så många offerter som möjligt, du kan säkert pressa dem mot varandra.
Been there done that.

Dessvärre så verkar de ha en code of conduct där de inte ens diskuterar offerter från andra butiker (verkar vara ett franchiseupplägg).

Skickat PM till dig 👍

Music Man skrev:
Skickat PM till dig 👍
Tack! Ska kolla med din kontakt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.