Ett tvåvåningshus med en balkong utan räcke, belysning under tak och tom gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Som nybliven husägare (sent om sido) finns det att göra. En sak som stör är att räcke på balkongen saknas. Har ni bilder eller tips om utförande , material (trä el stål) ?
En liten bild för inspiration :)

Det beror väl lite på material i balkongens platta. Ett räcke i stål är ju alltid smäckrare o i mångas ögon snyggare. Ett räcke i trä upplevs mer som allmoge. Eftersom ni har ju träräcke på altanen är det väl mer harmoniskt att fortsätta samma tema på balkongen.
Ett träräcke är billigt och lätt at göra så varför inte börja där för att kunna använda balkongen. Sedan kan ni fundera på stil i allmänhet.

Sant , ramen är i stål med trätrall som golv. Det är infästningen mot vägg som jag klurar om. Det är en murad stomme som isolerats och klätts med panel.

Vilket år är huset byggt? Ha ni planer på att byta fönster eller ändra fasaden på något sätt? Jag skulle gärna vilja se en bild på huset från entrésidan också.

Gul tvåvåningshusfasad med nyligen bytta fönster och små trekantiga gavelfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
-38 , nej fönster är bytt nya sen 3-4 år. Dom små på vardera gavel däremot har jag satt in 3glas i dom gamla bågarna.

Fördelen med ett räcke i stål är att det bara behöver fästas in i fasaden. Dess hörnstolpar behöver bara vila på balkonggolvet. Vill du ha träräcke kan du göra det i egentillverkat limträ för att få en smäcker dimension. Limma ihop planhyvlade furulister med PU lim.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.