Hej,

Ska fräscha upp balkonggolvet vilket jag antar är betong, och är inte säker på att endast tvätt räcker. Kanske behöver målas också.

Tankar här?
Om man ska måla, vilken sorts färg?

• Balkonggolv i betong med flagnande yta och rostfärgad beläggning, beläget bakom ett smidesräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det finns särskild färg just för betong.

Annars kan du överväga balkongmatta eller trall.

RoTe
Betong är kallt att stå på, finns det avstånd i höjd till dörren så kör trall, annars matta.

RoTe RoTe skrev:
Betong är kallt att stå på, finns det avstånd i höjd till dörren så kör trall, annars matta.
Trall... håller det sig fräscht över vintern då? Beror kanske på var man köper den. Någon rekommendation?

RoTe
hellborg hellborg skrev:
Trall... håller det sig fräscht över vintern då? Beror kanske på var man köper den. Någon rekommendation?
Riktig trall ja, den blir ju mer grå sen och går att behandla om man vill. Själv kör jag Ikeas plast"trall" på min balkong sedan åtta år och den ser ut som ny även idag. Ikeas trä trall ser ut som skit efter ett år dock.

RoTe RoTe skrev:
Riktig trall ja, den blir ju mer grå sen och går att behandla om man vill. Själv kör jag Ikeas plast"trall" på min balkong sedan åtta år och den ser ut som ny även idag. Ikeas trä trall ser ut som skit efter ett år dock.
Finns bara i grått tror jag. Kanske inte supersnyggt... men visst, det blir väl som att måla betongen. Men då kan man väl lika gärna måla?

BirgitS
hellborg hellborg skrev:
Trall är det som folk brukar ha på sina uteplatser och det vanliga är väl att man gör ren den på våren och ev. oljar in den.
hellborg hellborg skrev:
Men då kan man väl lika gärna måla?
Med trall eller matta så får man en yta som känns varmare mot fötterna än vad betong gör. Men visst kan man måla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.