Hej!
Söker efter era erfarenheter eller tips.
Vi har en gammal villa 1 1/2 plans villa där vi skulle vilja bygga en amerikansk veranda + balkong längs ena långsidan. Däremot är det inte så mycket höjd att göra på för taket då fönster på andra våningen sätter stopp. Så höjden från altangolvet till tak längst ut på verandan kommer nog inte bli mycket mer är kanske 2,10. Djupet ca 2 - 2,5 meter.
Tror ni att det blir alldeles för mörkt och lågt? Har verkligen drömt om en sådan veranda men vill inte att det ska kännas som en glugg man tittar ut genom.
Då kanske det är bättre att bara bygga en balkong med altandäck på var sida?
Tacksam för tips

Med vänlig hälsning, Annika