Hej
Har haft besiktning utav betongsulan, ytterväggar samt takläggningen utav mitt garage/ekonomibyggnad och i stort sett gick allt bra och vi blev överens alla inblandade parter med besiktningen mer eller mindre. Ville besikta arbetet för att dessa tjänster var inköpta tjänster och jag ville besikta av innan jag själv tar över och färdigställer.
Tycker dock att det verkar konstigt att det är ok med bakfall i garage och det är något man får acceptera enligt besiktningsmannen. Han sa att det finns inget som säger att det måste luta mot brunn i ett garage. Men i och med att det att det nu var inskrivet en lutning 1:200 på ritningen så ska det då vara lutning hela vägen mot brunn och inte bara lokalt fall vid brunn.
Men i och med att det får diffa +_5mm på 2m så kan man få bakfall vid väggen och det får man acceptera enligt honom.
Är det så tokigt att det finns inget som reglerar fall i garage och att det inte får vara bakfall?