1 472 läst ·
24 svar
1k läst
24 svar
Bahnhof och publik IP
Hade också en publik, sen plockade de bort den, de ville ha betalt för det.
Sade då upp tjänsten med anledning av detta, då var det inga problem att få tillbaka den publika.
Bahnhof är riktiga utsugare, de höjer priserna på fakturan en ggr om året samt höjer tillfälligt på hemsidan.
Några veckor senare sänker de priset på hemsidan, de kunder som inte upptäcker detta får betala mer hela året.
De har precis höjt så gå in och kika vad ni betalar jämfört med hemsidan.
Sade då upp tjänsten med anledning av detta, då var det inga problem att få tillbaka den publika.
Bahnhof är riktiga utsugare, de höjer priserna på fakturan en ggr om året samt höjer tillfälligt på hemsidan.
Några veckor senare sänker de priset på hemsidan, de kunder som inte upptäcker detta får betala mer hela året.
Har bott på fyra ställen och alltid fått statisk ip gratis när jag bett på chatt eller telefon. Har aldrig haft problem med att den ändrats. Tror jag senast bad om en 2020... trist att de vill ta betalt för det.
Jag kör ett cronjob som meddelar oss via en Telegram-bot om det har ändrats. Om man nu har bråttom att komma in.AndersMalmgren skrev:
På senare år, när jag har bott på ställen där det är Telias "öppna fiber", så har det varit så. Men när jag har bott i stadsnäten som finns i västerort samt Sollentuna så hade jag nog aldrig någon prishöjning från Bahnhof. De kan visserligen ha ändrat affärsmodell, men jag tror att fler bär skuld.Excel skrev:
Hade också en publik, sen plockade de bort den, de ville ha betalt för det.
Min router uppdaterar automatiskt den publika DNS-pekaren med den nya adressen, och jag får en notis från home assistant om routerna IP skulle skilja från DNS-pekarens.A Alikzus skrev:
Fö. Har jag Telia med publikt dynamiskt IP som bara ändras om Telia har gjort något arbete som nollar från deras sida. Har bott på samma ställe typ 10år och haft kanske 3-4 olika IP-adresser.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Cool, mikrotik som jag har erbjuder gratis dyndns. Visste jag faktist inte, får jag labba medJ JBir skrev:Min router uppdaterar automatiskt den publika DNS-pekaren med den nya adressen, och jag får en notis från home assistant om routerna IP skulle skilja från DNS-pekarens.
Fö. Har jag Telia med publikt dynamiskt IP som bara ändras om Telia har gjort något arbete som nollar från deras sida. Har bott på samma ställe typ 10år och haft kanske 3-4 olika IP-adresser.
Med rätt router har du ju även Back To Home https://help.mikrotik.com/docs/spaces/ROS/pages/197984280/Back+To+HomeAndersMalmgren skrev:
Jag beställde och fick en public IPv4-adress från Bahnhof igår. Om de tog något extra för det tidigare har de åtminstone slutat göra det nu.
https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/
https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Jag har haft publik IP från Bahnhof i 11 år. Som jag minns det fick jag ringa supporten när de slutade ha det som default. Därefter har det hänt en enda gång att den föll bort. Jag ringde supporten som bad om ursäkt och fixade det direkt. Aldrig betalt något.
Pen
Pen
Klicka här för att svara