T
Någon som har erfarenhet att Bachos bitsskruvmejsel med pistolgrepp?

Jag köpte en och den gick sönder vid första användandet. Vet inte om det var ett måndagsexemplar eller om det är dålig kvalitet på den?
Antingen köper jag något annat eller byter till ny.

Bachos bitsskruvmejsel med pistolgrepp, svart och röd design, fotograferad från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bitsskruvmejsel med pistolgrepp på betonggolv, delad i två delar.
Skapa konto
Trasig Bacho bitsskruvmejsel med pistolgrepp på cementgolv.
Skapa konto

C
Inga problem med min, och då har jag använt den rätt flitigt och hårt i ett antal år.

Är det nån låsring eller nåt som gått sönder? Har inte reflekterat över hur vikmekanismen är konstruerad.

Har använt min i många år, tycker den är lite klumpig men fungerar gör den. Tycker mig ha dragit rätt hårt med pistolgreppet, utan problem.

Jag har två st som används mycket under många år, funkar felfritt

Svårt att se från bilden men jag antar att det ska vara ett lim som håller ihop delarna? Det finns en liten ”styrpinne” som håller så att det inte kan snurra så limmet borde inte få några skjuvkrafter.
Den platta delen med pinnarna (på själva mejseldelen alltså) antar jag är två delar som kan snurra relativt varandra? Tycker mig se en glipa där.
Udda konstruktion men det kanske är så alla är tillverkade.

I vilket fall så lämna tillbaka och få en ny om det inte är jättemycket besvär annars hade jag lagt i lite (epoxi) lim.

T
Det enda jag kan se var en tunn ring som gått mitt itu. Eftersom den gick sönder efter tredje skruven jag skulle dra tvivlade jag på kvalitén. Men om jag gått ett måndagsex och den funkar bra för er övriga så kan jag tänka mig en ny istället för pengarna tillbaka.

C
L Lovan83 skrev:
Svårt att se från bilden men jag antar att det ska vara ett lim som håller ihop delarna?
Nä, de två handtagshalvorna kan rotera i förhållande till varandra för att kunna växla mellan "pistolgrepp" som i första bilden, och mer traditionellt grepp. De två svarta pinnarna låser i handtaget i respektive läge.

C cpalm skrev:
Nä, de två handtagshalvorna kan rotera i förhållande till varandra för att kunna växla mellan "pistolgrepp" som i första bilden, och mer traditionellt grepp. De två svarta pinnarna låser i handtaget i respektive läge.
Ah det är någon spärr som släpper på de svarta pinnarna så den kan roteras?

C
L Lovan83 skrev:
Ah det är någon spärr som släpper på de svarta pinnarna så den kan roteras?
Precis, det är en liten knapp man trycker på. Den sitter på den yttre delen av handtaget, så jag gissar att den skjuter ut ett stift i hålet som trycker ner (den fjäderbelastade) svarta pinnen och lösgör spärren.

• Gilla
Lovan83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.