T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Någon som har erfarenhet att Bachos bitsskruvmejsel med pistolgrepp?
Jag köpte en och den gick sönder vid första användandet. Vet inte om det var ett måndagsexemplar eller om det är dålig kvalitet på den?
Antingen köper jag något annat eller byter till ny.
Jag köpte en och den gick sönder vid första användandet. Vet inte om det var ett måndagsexemplar eller om det är dålig kvalitet på den?
Antingen köper jag något annat eller byter till ny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "bitsskruvmejsel"
Bitsskruvmejslar
Bitsskruvmejslar är en typ av skruvmejsel som är designade för att hålla utbytbara bits. Dessa verktyg är extremt mångsidiga, eftersom de kan användas med en mängd olika bits för att passa olika typer av skruvar.
Läs mer
Svårt att se från bilden men jag antar att det ska vara ett lim som håller ihop delarna? Det finns en liten ”styrpinne” som håller så att det inte kan snurra så limmet borde inte få några skjuvkrafter.
Den platta delen med pinnarna (på själva mejseldelen alltså) antar jag är två delar som kan snurra relativt varandra? Tycker mig se en glipa där.
Udda konstruktion men det kanske är så alla är tillverkade.
I vilket fall så lämna tillbaka och få en ny om det inte är jättemycket besvär annars hade jag lagt i lite (epoxi) lim.
Den platta delen med pinnarna (på själva mejseldelen alltså) antar jag är två delar som kan snurra relativt varandra? Tycker mig se en glipa där.
Udda konstruktion men det kanske är så alla är tillverkade.
I vilket fall så lämna tillbaka och få en ny om det inte är jättemycket besvär annars hade jag lagt i lite (epoxi) lim.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Det enda jag kan se var en tunn ring som gått mitt itu. Eftersom den gick sönder efter tredje skruven jag skulle dra tvivlade jag på kvalitén. Men om jag gått ett måndagsex och den funkar bra för er övriga så kan jag tänka mig en ny istället för pengarna tillbaka.
Nä, de två handtagshalvorna kan rotera i förhållande till varandra för att kunna växla mellan "pistolgrepp" som i första bilden, och mer traditionellt grepp. De två svarta pinnarna låser i handtaget i respektive läge.L Lovan83 skrev:
Ah det är någon spärr som släpper på de svarta pinnarna så den kan roteras?C cpalm skrev:
Precis, det är en liten knapp man trycker på. Den sitter på den yttre delen av handtaget, så jag gissar att den skjuter ut ett stift i hålet som trycker ner (den fjäderbelastade) svarta pinnen och lösgör spärren.L Lovan83 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden