16 140 läst ·
45 svar
16k läst
45 svar
Bahco återförsäljare
Sida 1 av 4
Jag har gogglat på återförsäljare av bahco, men inte riktigt hittat någon.
Finns några som säljer en del av bahcos sortiment, men med vädigt röriga webshopar så det är svårt att få någon överblick.
Jag är ute efter någon som har (kan ta hem) hela bahcos sortiment!
Finns några som säljer en del av bahcos sortiment, men med vädigt röriga webshopar så det är svårt att få någon överblick.
Jag är ute efter någon som har (kan ta hem) hela bahcos sortiment!
Alla som är anslutna till big gruppen lär kunna ta hem allt.
Ungefär vad är det för grejor du behöver?
Bacho har tyvärr blivit sämre, har en del gamla bachoverktyg ärvda efter morfar och de måste vara 40 år men nya bacho känns sämre och klumpigare, mitt favoritmärke är Gedore.
Fattar inte riktigt hur Spanien kom med på banan?? Ännu mindre Spanskt stål...holmertz skrev:
Menar du även att Bahco nu är så usla att dom bara säljer poå ett gammalt varumärke...
Du får gärna berätta mer om du har lite fakta att komma med.
Idag finns faktiskt många andra märken än bacho som funkar bra!
Varför just bacho? Och är det något speceillt du saknar eller vill du bara ha allt av just det märket för att du inte vill ha nåt annat?
Varför just bacho? Och är det något speceillt du saknar eller vill du bara ha allt av just det märket för att du inte vill ha nåt annat?
Bahco flyttade för några år sedan den produktion de hade kvar i Enköping till Spanien. Var råvaran kommer ifrån vet jag inte.Nimajneb skrev:
Som kuriosa kan jag nämna att det som gjorde begslagsstålet så framgångsrikt var att det även fanns mangan i malmkroppen, vilket på tiden innan man kunde göra kemiska analyser och legera upp stålet, gjorde att man fick ett manganlegerat järn (eg. stål) av bara farten. Nuförtiden kan man göra kemiska analyser och rena bort det man inte vill ha och legera med sånt man vill ha i sitt stål.
Men Bahco hade väl och har fortfarande produktion i Sverige...tror jag... fast kanske inte i Enköping.mattiasp skrev:Bahco flyttade för några år sedan den produktion de hade kvar i Enköping till Spanien. Var råvaran kommer ifrån vet jag inte.
Som kuriosa kan jag nämna att det som gjorde begslagsstålet så framgångsrikt var att det även fanns mangan i malmkroppen, vilket på tiden innan man kunde göra kemiska analyser och legera upp stålet, gjorde att man fick ett manganlegerat järn (eg. stål) av bara farten. Nuförtiden kan man göra kemiska analyser och rena bort det man inte vill ha och legera med sånt man vill ha i sitt stål.
Jag vet att det finns produktion i Portugal.
Kul grej med manganet.... kan det även ha haft en effekt på SKFs och Sandviks tidiga succer?
Jag är mest ute efter bahco p,g,a, dom bahco-verktyg jag redan har och är mycket nöjd med.
Jag har provat många skruvmejslar och tycker bahcos är bäst hittills, bra utformat skaft som gör att man får mycket kraft och dom håller bra tillskillnad från många andra jag testat som bara pajjar skruvskallar.
Jag använder verktygen yrkesmässigt dagligen så jag vill ha bra kvalitet, men om ni har några andra fabrikat så är det bara att rekommendera.
Tengtool behöver ni dock inte rekommendera...
Jag har provat många skruvmejslar och tycker bahcos är bäst hittills, bra utformat skaft som gör att man får mycket kraft och dom håller bra tillskillnad från många andra jag testat som bara pajjar skruvskallar.
Jag använder verktygen yrkesmässigt dagligen så jag vill ha bra kvalitet, men om ni har några andra fabrikat så är det bara att rekommendera.
Tengtool behöver ni dock inte rekommendera...
Jula har för litet sortiment och Plantins har jag kollat.
Jag behöver blocknycklar, krafthylsor, momentnyckel, avdragare, skruvmejslar m.m.
Jag behöver blocknycklar, krafthylsor, momentnyckel, avdragare, skruvmejslar m.m.