4 491 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Baga Easy 236.000 kr
Behöver diskutera lite.... Skall anlägga nytt enskilt avlopp, skall vara för två familjers fritidsboende. Ligger i hög skyddszon precis vid havet.
Tänkte göra allt själv, Fastnade för Baga Easy och har fått en ansökan godkänd från kommunen. Men nu inser jag att jag inte hinner, så har hittills tagit in en offert.
Är 4m3 slamavskiljare, pump till infiltration som måste bli ovanför, fosforutföllning, biomoduler, markbädd med öppen botten då marken är dåligt dräneramde. Anläggningen kostar ca 130.000 att köpa. Offert på 236.000 inkl allt.
Är detta helt åt skogen? Har jag valt fel anläggning? Gillar att det är en hyfsat passiv lösning med infiltration framför ngt mer komplicerat, men jag kanske har fel.
Tycker det blev ganska dyrt....
//Larsa
Tänkte göra allt själv, Fastnade för Baga Easy och har fått en ansökan godkänd från kommunen. Men nu inser jag att jag inte hinner, så har hittills tagit in en offert.
Är 4m3 slamavskiljare, pump till infiltration som måste bli ovanför, fosforutföllning, biomoduler, markbädd med öppen botten då marken är dåligt dräneramde. Anläggningen kostar ca 130.000 att köpa. Offert på 236.000 inkl allt.
Är detta helt åt skogen? Har jag valt fel anläggning? Gillar att det är en hyfsat passiv lösning med infiltration framför ngt mer komplicerat, men jag kanske har fel.
Tycker det blev ganska dyrt....
//Larsa
Har en kompis som anlägger en sån, hamnar på 300.000 för dom. Även där flera familjer anslutna, verkar dra iväg duktigt om man är fler än en familjR rävlyan skrev:
Larsa skrev:
Behöver diskutera lite.... Skall anlägga nytt enskilt avlopp, skall vara för två familjers fritidsboende. Ligger i hög skyddszon precis vid havet.
Tänkte göra allt själv, Fastnade för Baga Easy och har fått en ansökan godkänd från kommunen. Men nu inser jag att jag inte hinner, så har hittills tagit in en offert.
Är 4m3 slamavskiljare, pump till infiltration som måste bli ovanför, fosforutföllning, biomoduler, markbädd med öppen botten då marken är dåligt dräneramde. Anläggningen kostar ca 130.000 att köpa. Offert på 236.000 inkl allt.
Är detta helt åt skogen? Har jag valt fel anläggning? Gillar att det är en hyfsat passiv lösning med infiltration framför ngt mer komplicerat, men jag kanske har fel.
Tycker det blev ganska dyrt....
//Larsa
Välkommen till BAGA Easy !
Snacka om ett missvisande namn på en produkt som helt enkelt INTE fungerar på något sätt och definitivt är allt annat än EASY !
Vi hade ett BAGA Easy i några år och kunde konstatera att det endast är en skrivbordsprodukt som aldrig testats under verkliga förhållande.
Investerar du i ett Baga Easy minireningsverk så kommer du med största sannolikhet att vara sysselsatt 24/7. Räkna med:
1.Regelbundna översvämningar.
2. Extra tömningar från kommunen som kostar cirka 3000 per gång. ( Många tömningar blir det )
3. Sveriges mest otrevliga support.
4. Ockerpriser på förbrukningsmaterial och reservdelar.
5. Saker som lampor som helt enkelt INTE fungerar och som teknikerna från BAGA INTE vet hur man fixar.
Ett tips: Välj något annat än BAGA !
Av dina andra inlägg här att döma verkar du ha inte ha några bra erfarenheter av Baga. Men för att vara lite mer konstruktiv, vad är det som har orsakat översvämningarna? Kostnaden för extratömning är väl knappast Bagas fel?A Andersson1963 skrev:Välkommen till BAGA Easy !
Snacka om ett missvisande namn på en produkt som helt enkelt INTE fungerar på något sätt och definitivt är allt annat än EASY !
Vi hade ett BAGA Easy i några år och kunde konstatera att det endast är en skrivbordsprodukt som aldrig testats under verkliga förhållande.
Investerar du i ett Baga Easy minireningsverk så kommer du med största sannolikhet att vara sysselsatt 24/7. Räkna med:
1.Regelbundna översvämningar.
2. Extra tömningar från kommunen som kostar cirka 3000 per gång. ( Många tömningar blir det )
3. Sveriges mest otrevliga support.
4. Ockerpriser på förbrukningsmaterial och reservdelar.
5. Saker som lampor som helt enkelt INTE fungerar och som teknikerna från BAGA INTE vet hur man fixar.
Ett tips: Välj något annat än BAGA !
Jag är en av väldigt många som har väldigt dåliga erfarenheter av BAGA !N NoOne2k skrev:
Flockningsmedlet verkar inte att funka vilket medför regelbundna översvämningar !
Varningslampan för hög nivå funkar inte och BAGA vet INTE varför !
Baga Easy är en skrivbordsprodukt som aldrig testats under verkliga förhållande.
BAGA är ett fiffel & båg företag med ytterst otrevlig support !
Så jo BAGA är i allra högsta grad ansvariga för översvämningarna !
Klicka här för att svara