Hej!


Är inne på att köpa badtunna och hittade en fin med integrerad kamin.http://memelwood.se/deluxe-badtunnan-med-integrerad-kamin/

Däremot hittar jag inga recensioner eller nån med erfarenheter av Memelwoods tunnor. Vilket såklart verkar konstigt.


Någon som har köpt badtunna därifrån eller har annan info?

//Simon
 
  • Rund badtunna i trä med integrerad kamin och trätrappa, placerad på gräsmatta med logotypen "memelio meiðs" på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är själv sugen på den där men har inte hittat några recensioner. Jävligt snygg är den men man vill ju inte köpa grisen i säcken.
 
En liten uppdatering.

Jag köpte tunnan, betalade 5000 kr i förskott, och var skitnervös för att bli lurad. De lovade att den skulle levereras kommande fredag efter betalning. Så jag betalade och väntade hela fredagen utan nån form av kontakt. Men 19:00 på kvällen ringde de och sa att de skulle anlända om 2 timmar. Sagt och gjort, 21:00 var de på plats med tunnan.

Ikväll är det tredje kvällen jag badar och allt har fungerat klockrent hittills. Tunnan är skitsnygg (som på bilden över, fast vit insats, plastlock och en mycket finare trappa). Den rymmer 1500 liter och tar för närvarande ca 2,5 timmar att värma upp.

Eftersom jag inte hittade nån recension om Memelwood innan köpet så får jag bli den första att rekommendera dem nu!:)

//Simon
 
  • Gilla
Filmarbetarn och 1 till
  • Laddar…
Hur är sitthöjden och hur rymlig är den. Får fyra vuxna plats utan att sitta trångt?
 
Sitthöjden är enligt ritning 28cm. Ja 4 vuxna får plats utan problem, vi var 6 st sist men då blir det tightare!
 
Går de tunnor ni köpt från Memelwood enbart att värma upp mha kamin, eller kan man välja el? Har dessa jets/massage? Eller kan man köpa en tunna utan jets/massage och bygga på senare om man så vill?
 
Bumpar tråden då jag sneglar på deras de lux modell..

Fler betyg och input vore tacksamt!
 
  • Gilla
Filmarbetarn
  • Laddar…
Jag köpte spabadet med massage / bubbel, 6 kW-värmare från Pahlens och vedkamin 2019. Allt funkar jättebra. Kaminen är riktigt effektiv. Dock fick jag ha en elektriker att komplettera elinstallationen så att den blev enligt Pahlens instruktioner. Annars bra kvalitet och värmebehandlad furu som har stått ute i ett år nu och är i fint skick. Kollade med liknande bad från andra firmor, men detta var 10000-15000 billigare. Den svenske representanten har varit mycket trevlig, hjälpsam och tillmötesgående vid frågor.
 
Hej! Jag är oxå peppad på dessa.

Håller dom fortfarande?
Vad kostade dom?
Vilken är deluxe? Är inte det den som Simon E postade i första inlägget?
Hur fort blir den varm vid, låt säga, plus 5 grader ute?

Okej. Ett långskott men: kan nån jämföra mot exempelvis Sotarns Royal Silver som kostar 27tuss?
 
Deluxe är den som visas i länken i det första inlägget.

Uppvärmningstid vid 5-10 grader är för mig ca 2 timmar. Då är det 38-40 grader i vattnet. Om du inte vill hålla på och byta vatten så välj till en sandfilterpump och använd kemikalier. Jag köpte paket med allt inkl bubbel/ massage, men jag hade nog struntat i dessa om jag hade köpt nu. Inte för att det inte funkar, men det är fler källor till fel.
 
  • Gilla
Filmarbetarn
  • Laddar…
Stehil Stehil skrev:
Deluxe är den som visas i länken i det första inlägget.

Uppvärmningstid vid 5-10 grader är för mig ca 2 timmar. Då är det 38-40 grader i vattnet. Om du inte vill hålla på och byta vatten så välj till en sandfilterpump och använd kemikalier. Jag köpte paket med allt inkl bubbel/ massage, men jag hade nog struntat i dessa om jag hade köpt nu. Inte för att det inte funkar, men det är fler källor till fel.
TACK för svar! Kostade? UTan massage
 
Med massage och ett väderskydd i termoträ för filterpumpen kostade badet 40700:- och utan massagefunktion 3000:- mindre.
 
S Simon E skrev:
En liten uppdatering.

Jag köpte tunnan, betalade 5000 kr i förskott, och var skitnervös för att bli lurad. De lovade att den skulle levereras kommande fredag efter betalning. Så jag betalade och väntade hela fredagen utan nån form av kontakt. Men 19:00 på kvällen ringde de och sa att de skulle anlända om 2 timmar. Sagt och gjort, 21:00 var de på plats med tunnan.

Ikväll är det tredje kvällen jag badar och allt har fungerat klockrent hittills. Tunnan är skitsnygg (som på bilden över, fast vit insats, plastlock och en mycket finare trappa). Den rymmer 1500 liter och tar för närvarande ca 2,5 timmar att värma upp.

Eftersom jag inte hittade nån recension om Memelwood innan köpet så får jag bli den första att rekommendera dem nu!:)

//Simon
Nu har det ju gått några år. Fortfarande nöjd med Memelwood eller tycker du att jag ska kolla på en annan leverantör? Kör du föresten med sandfilter eller annan rening?
 
Hej!

jag är fortfarande nöjd, hade valt samma idag. Har inget filter, kör Biocool bakteriedödande efter varje bad. Byter vatten efter ca 2 veckor. Funkar fint för oss.
Har vart sugen på ett sandfilter men det har inte blivit av än. Hade dock köpt med ett direkt med facit i hand :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.