Har ventilation med självdrag. I badrummet finns en fläkt som är ansluten till en av kanalerna.(infälld) Denna fläkt är kopplad till belysningen.
Har den förre ägaren kopplat rätt eller krävs det en separat strömbrytare
för fläkten?
Tacksam för svar. Skicka gärna ett PM
::)
 
Det bör väl alltid finnas en säkerhetsbrytare i mellan
 
Rätt inkopplad ska fläkten slå på när du tänder belysningen och gå sisådär 10 minuter även efter att du släckt belysningen. Därutöver kan vissa fläktar vara fuktstyrda och då går de även vid uppnådd fukthalt, även om det är släckt.

Dessutom ska det precis som MG68 säger formellt finnas en säkerhetsbrytare, men den är inte till för att manövrera fläkten annat än vid service (i praktiken dammsugning?). Om detta finns en längre diskussion i EL-gruppen med skillda åsikter.

Pen
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.