Hej!

Mitt badrum är totalrenoverat genom brf men det saknas badrumsskiva. Har någon ide på någon skiva man kan montera så det ser ut såhär (badrumsskivan som det ser ut hos pappa). Öppning i vägg med mätt spårbredd, omgiven av träram och vit vägg, ovanför en karta över Vänersborg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser det ut i min lägenhet:
En person som mäter bredden på en öppning ovanför ett badrumsfönster där en badrumsskiva ska monteras.
Skapa konto

Bredden på spåran är 0.7 cm.
Vägg utan badrumsskiva med synlig spåra och vit list i hörnet av ett renoverat badrum.
Skapa konto

Närbild på en vägg utan badrumsskiva med synlig spår och måttmarkering på 0.7 cm.
Skapa konto

Hoppas det finns hopp & att ni har möjlighet att hjälpa mig!

Bästa hälsningar!

Redigerat:
Jag skulle tro att det inte finns några färdiga skivor som passar rakt in att köpa.

Det är ju en vanlig masonitskiva med en urfräsning i botten för luftspalt. Så det bör ju inte vara några större problem att fixa en. Istället för en urfräsning i botten kan man borra några hål. Kan vara lite enklare att lösa.

Kort och gott, köp en masonitskiva, eller annan träskiva av lämplig tjocklek, och såga till rätt mått, samt fräs ur luftspalten, eller borra lufthål, och montera den.

Fast de som har renoverat ditt badrum borde ju fixa detta, de har väl helt enkelt glömt denna sista bit(?)

Så jag hade börjat med att kontakta dem om detta, om jag varit i ditt läge.

Jag tycker du det bästa är att sätta in en glasskiva.
Bara att be glasmästare att skära till korrekt mått och ev. luftgenomsläpp.

Ja, man får känslan att det var en glasskiva där en gång i tiden. Jag hade nog valt det. Då en glasskiva med någon form av mönster, lite beroende på lägenhetens ålder, stil m.m.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.