Jag och frugan har varit runt och tittat på badrumsmöbler till vårat badrum. Badrummet skall kaklas och i samband med det hade vi tänkt att köpa nya badrumsmöbler.
Vi har kikat runt på några ställen och priserna är i det närmaste ocker i förhållande till vad man får. Tacksam för tips på butiker i Göteborg/Bohuslän där man kan handla hyggligt snygga möbler utan man behöver gråta hela vägen från banken.

:) badrumsmöbler är dyra om man vill ha något som håller i fuktig miljö. Har själv tittat på många fina uppsättningar men man frågar sej till slut hur mycket möblemang man behöver i ett badrum?
Det slutade med en förvaringspall +hylla av oljat exotisk trä ( 700kr) och en stilren rymlig spegelskåp av plåt (900kr), handvask med pelare (2900kr). Spegelbelysning var faktiskt dyrast (2x1000kr), tyckte jag. Badrummet är litet och vi är bara 2 och mer behövdes faktiskt inte för att få det att fungera ;).
Vi har slängt från detta badrum en 140cm lång 90-tals badrumsmöblemang (som var inte fräsh sen många år tillbaka - Ballingslöv, målade luckor, följerade sidor, allt i bedrövlig skick) med många golv- och väggskåp och saknar den inte.
Jag tycker att vi har hittat ett mer hållbart alternativ än det man kan se i alla badrumskataloger .... våra enkla behov fick styra inköpet ;).
Ett tips - sök efter inspiration i kakel-kataloger där det visas minimalt med möbler och fundera på hur mycket förvaring ni faktiskt behöver...
gaia

Kolla in Skånska Byggvaror. Hemsida: www.skbv.se
För 195:- i exp.avgift får du det hemlevererat, dock lång väntetid 4-5 veckor.

Hej !

Kvik säljer förutom kök även badrumsskåp etc. Inte superbilligt, men jämfört med mycket annat så är det åtminstone klart prisvärt.
K-Rauta (finns det i Göteborg?) har även en italiens serie som är väldigt prisvärd.

Lycka till / Manor

K
K-RAUTA GÖTEBORG
Jolengatan 17
431 49 GÖTEBORG
031-675900
Phone: 031-675999

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.