Hej,
Badrumslampa flimrar, köpte en ny och tänkte byta och ser att de kopplat såhär.
Min fråga är om den är rätt kopplad och hur jag kopplar den nya?
Tacksam för svar
Badrumslampa flimrar, köpte en ny och tänkte byta och ser att de kopplat såhär.
Min fråga är om den är rätt kopplad och hur jag kopplar den nya?
Tacksam för svar
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Din bef. lampa skulle haft skyddsjord inkopplad, vilket verkar saknas från matningen. Din nya är dubbelisolerad (symbolen med två kvadrater i varandra). Så den skall inte ha skyddsjoird inkopplad.
Bortsett från det där med skyddsjorden som inte har med flimrandet att göra, så ser det väl ut att kunna vara rätt kopplat. detta att där finns två mörka trådar (ser inte om de är svarta eller bruna, spelar ingen roll) tyder på att du har ytterligare en lampa som styrs av samma knapp? Eller en fläkt som styrs av lysknappen?
Bör gå att koppla lika i den nya lampan.
Bortsett från det där med skyddsjorden som inte har med flimrandet att göra, så ser det väl ut att kunna vara rätt kopplat. detta att där finns två mörka trådar (ser inte om de är svarta eller bruna, spelar ingen roll) tyder på att du har ytterligare en lampa som styrs av samma knapp? Eller en fläkt som styrs av lysknappen?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jättetack för hjälpen!H hempularen skrev:Din bef. lampa skulle haft skyddsjord inkopplad, vilket verkar saknas från matningen. Din nya är dubbelisolerad (symbolen med två kvadrater i varandra). Så den skall inte ha skyddsjoird inkopplad.
Det var de bruna trådarna som jag inte fattade vad det var.
Det är spegelskåpslampa som styrs av samma lysknapp.
Då kopplar jag den nya på samma sätt
Klicka här för att svara