Hej
Jag har läst igenom expert-svaren på forumet samt svaren på "fråga experten" utan att komma till någon egentlig slutsats.

Min fundering rör badrumsgolv och dess underlag: då plastmatta skall läggas på golvet hur skall underlaget vara uppbyggt (på träreglar med 600 mm CC)?

Jag har fått det till att 22 mm ändspåntat plus limmad 13 mm gipsskiva blir ett bra underlag för elslingor plus flytspackel för att till sist få på plastmattan! Är jag ute och "seglar"?

Fredrik

byggare_Bob skrev:
Hej
Jag har läst igenom expert-svaren på forumet samt svaren på "fråga experten" utan att komma till någon egentlig slutsats.

Min fundering rör badrumsgolv och dess underlag: då plastmatta skall läggas på golvet hur skall underlaget vara uppbyggt (på träreglar med 600 mm CC)?

Jag har fått det till att 22 mm ändspåntat plus limmad 13 mm gipsskiva blir ett bra underlag för elslingor plus flytspackel för att till sist få på plastmattan! Är jag ute och "seglar"?

Fredrik
Ska du enbart ha plastmatta ovanpå flytspacklet och golvvärmeslingorna, eller menar du den där speciella mattan som funkar som fuktspärr under kakel och klinker??

MVH//Christina.

Hej Christina

Vi hade tänkt att plastmattan är det yttreskiktet, dvs en badrumsmatta!

Fredrik

Det är så jag har gjort men jag skippade gipset.
Funkar utmärkt.
Jag hade med mig en expert som åker runt och fixar fuktskador hela dagarna och han var nöjd så då är jag det oxå ;D

Ps Jag tror inte att han såg mera jobb om ett par år ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.