2 059 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Badrumsgolv på gränsen till sammanbrott!!
Hej
Jag har läst igenom expert-svaren på forumet samt svaren på "fråga experten" utan att komma till någon egentlig slutsats.
Min fundering rör badrumsgolv och dess underlag: då plastmatta skall läggas på golvet hur skall underlaget vara uppbyggt (på träreglar med 600 mm CC)?
Jag har fått det till att 22 mm ändspåntat plus limmad 13 mm gipsskiva blir ett bra underlag för elslingor plus flytspackel för att till sist få på plastmattan! Är jag ute och "seglar"?
Fredrik
Jag har läst igenom expert-svaren på forumet samt svaren på "fråga experten" utan att komma till någon egentlig slutsats.
Min fundering rör badrumsgolv och dess underlag: då plastmatta skall läggas på golvet hur skall underlaget vara uppbyggt (på träreglar med 600 mm CC)?
Jag har fått det till att 22 mm ändspåntat plus limmad 13 mm gipsskiva blir ett bra underlag för elslingor plus flytspackel för att till sist få på plastmattan! Är jag ute och "seglar"?
Fredrik
Ska du enbart ha plastmatta ovanpå flytspacklet och golvvärmeslingorna, eller menar du den där speciella mattan som funkar som fuktspärr under kakel och klinker??byggare_Bob skrev:Hej
Fredrik
MVH//Christina.
Hej Christina
Vi hade tänkt att plastmattan är det yttreskiktet, dvs en badrumsmatta!
Fredrik
Vi hade tänkt att plastmattan är det yttreskiktet, dvs en badrumsmatta!
Fredrik
Klicka här för att svara