Hej,
Frågar gäller som vanligt hur man kopplar en badrumsfläkt. Har två Siku 100 Turbine Duo T1. Jag vill ha dom permanent gående antigen low eller hispeed över en strömbrytare. Vad är S och QF. Kan man koppla sröm från L till LT utan S.
Har en elektriker som skall göra själva kopplingen senare men jag skall dra fram trådarna innan.
Frågar gäller som vanligt hur man kopplar en badrumsfläkt. Har två Siku 100 Turbine Duo T1. Jag vill ha dom permanent gående antigen low eller hispeed över en strömbrytare. Vad är S och QF. Kan man koppla sröm från L till LT utan S.
Har en elektriker som skall göra själva kopplingen senare men jag skall dra fram trådarna innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Tack Elmont, jag testade den nu med fas på L och nolla på N och så gav jag ström till LT bara en sekund så går den på hispeed ca 2 min efter varje timme (för den är inställd på 2 min efter 60 min)
En fråga till, om jag kopplar fas till LT utan styrbrytare kommer den att gå på hispeed hela tiden eller finns det risk att den blir förstörd ?
Den här LT, är den att man skall koppla den till tex. Belysning att när man är i badrummet så går fläkten på hispeed ?
En fråga till, om jag kopplar fas till LT utan styrbrytare kommer den att gå på hispeed hela tiden eller finns det risk att den blir förstörd ?
Den här LT, är den att man skall koppla den till tex. Belysning att när man är i badrummet så går fläkten på hispeed ?
Liknande trådar
-
Hur funkar badrumsfläkt med timer kopplad till belysning?
El -
Kraftig badrumsfläkt som del av F-system
Ventilation -
Ventilera äldre fritidshus med badrumsfläktar
Fritidshus -
Trasig Cata Badrumsfläkt!
Badrum -
Nyinstallation av badrumsfläkt. Behövs strömbrytare eller ska det vara permanentkopplad el?
Ventilation