Hej
Jag ska sätta upp en hylla ovanför spegeln i badrummet. I den vill vi ha belysning som passar oss med lite sämre ögon 50+. Har monterat 10 st spotlight 12v 20 w i badrumstaket.
Då hyllans invändiga mått blir för litet vid infällnad av spotlights pga luftspalt (30-50 mm) och vi samtidigt inte vill förändra måttet på hyllan funderar vi på om det finns andra alternativ.
Frågan är, finns det för badrumsmontage:
Jag ska sätta upp en hylla ovanför spegeln i badrummet. I den vill vi ha belysning som passar oss med lite sämre ögon 50+. Har monterat 10 st spotlight 12v 20 w i badrumstaket.
Då hyllans invändiga mått blir för litet vid infällnad av spotlights pga luftspalt (30-50 mm) och vi samtidigt inte vill förändra måttet på hyllan funderar vi på om det finns andra alternativ.
Frågan är, finns det för badrumsmontage:
- Led lampor som kan användas med tillräcklig ljusstyrka?
- Ljuslist med monterade spotlights?
- Spotlights med ram för utvändig montering?
Tror inte LED kommer att ge tillräckligt med ljus.
Personligen skulle jag köra på utanpåliggande hallogen, 12v 20w 2-3 st (bygger ca 2 cm). Finns överallt, t ex Clas Ohlsson och IKEA. Har även sett ramper med inbyggda halogen och trafo på IKEA, men det är väl en smaksak om man gillar dem.
Personligen skulle jag köra på utanpåliggande hallogen, 12v 20w 2-3 st (bygger ca 2 cm). Finns överallt, t ex Clas Ohlsson och IKEA. Har även sett ramper med inbyggda halogen och trafo på IKEA, men det är väl en smaksak om man gillar dem.
Fick ett mejl i dag från ett företag i Malmö. Det finns en modell som är tillräckligt ljusstark men till en kostnad av 2000:- per styckdalle skrev:
De tenda rimliga verkar vara att använda utanpåliggande spotlights.
Var på KRAUTA i dag och såg en överdel (typ hyllplan) att monteras ovanpå ett skåp. Spottarna var infällda utan luftspalt men fanns bara på en bredd av 60 cm och kostade ca 1000:-. Det blir nog tyvärr utanpåliggande.SkaneErik skrev:
Klicka här för att svara