A
Det börjar närma sig att äntligen sätta igång! Det har jag nog hört det ett antal ggr av sambon men... ;) Har iaf gjort en ritning på vårat blivande badrum. Ritningen är tänkt att man står i dörröppningen.

Det är blir inte stort, bara 220x230 cm men det är dubbelt så brett mot vad det är nu , så för oss är det lyxigt värre :) Fönstret är det ingen insyn i förutom för djuren i skogen. ;) Det är heller inte isatt än så det kan därför flyttas runt på den sidan väggen. Alla vattenledningar osv kommer att dras om, så i princip kan allt stå vart som hellst. Badkaret är 120x120 cm och handfatet 120x45 cm.

så vad har ni för synpunkter? Blir det för trångt? Är jag tvungen att ha dusch istället (är badkarsnörd) En annan lösning va att ha toan i det övre högra hörne, men jag tror att det blir i minsta laget? Dessutom kanske det inte är så kul att stirra in i toan när man badar. Gillar inte riktigt att toan är i blickfånget men jag tror att man luras lite av ritningen också.

Jag tycker det ser väldigt bra ut. Tolettstolen står bra där den står, lättåtkomlig.

Ser väl helt ok ut !

Vi har liknande mått (något mindre) i vårt badrum och valde ( vi drog inte om vatten) att ha WC och handfat efter ena väggen och badkar och ett högskåp på andra sidan , kolla bildtråden så hittar du länk till bilder på vårt badrum.

Se upp bara så att det inte blir trångt att stå framför handfatet, vi har knappt 60 cm och mindre än så vill man nog inte ha.

Lycka till!

Jag tycker det ser jättebra ut.
I vilket program har du gjort skissen? är det svårt? jag vill också kunna se mitt blivande badrum i 3D

A
Hemmakatten
Tycker också att det ser bra ut. Och självklart skall du ha badkar om du gillar att bada!
Dock undrar jag om det kanske inte blir lite väl trångt mellan badkaret och kommoden, men det är lite svårt att se hur långt in i badrummet den står. En variant är att tejpa upp måtten på badrummet på golvet i vardagsrummet tex, sedan tejpa upp måtten för toa och kommod. Då ser ni lättare hur allt får plats.

A
ja det lät som en bra idé!

Slänger med dom andra 2 bilderna också!

A
Tre till, bara för att det är lite kul! På en bild är badkaret direkt vid dörren men det tycker jag inte blev nån höjdare. Hmm... Bilderna blev konstigt ljussatta men det går väl med lite fantasi! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.