Hejsan är en nybliven villaägare sedan ett halvår.Fick massor att göra helt plötsligt!
Har nga frågor. Jag ska renovera badrummet det är våtrumstapeter samt våtrumsmatta nu men ska lägga kakel+klinkers.Läste att det ska vara 300 cc på reglar på golv och 22mm skiva på golv.Frågan 1. är kan man limma på en 22mm golvgipskiva på den befintliga( tror det är en )spånskiva om den inte är skadad.
Fråga 2. Kan man använda självutjämnande golvspackel snabbspackel kestosil på gipset för att få fall.
Fråga 3.Och om det är gammalt spackel under nuvarande mattan hur får man bort detta?Fråga 4.Vad är syftet med golspackel är det att få ett fall mot brunnen annars skulle man ju kunna lägga på tätsskickt direkt på skivan och sedan klinker..
Tack på förahand

1. Det måste vara speciell golvspånskiva (22mm) och..

2. uppe på den skall man limma (tillfälligt skruva och sedan ta bort skruvarna) med Ardex S48 och lägga en golvgipsskiva 13mm. Då kan man behålla cc60 så man slipper regla extra.

Lagavulin

Tack för svaret!Då vet jag riktlinjerna.Såg att jag köpt golvgipskivor på 13mm.Hoppas man kan se vad den befintliga skivan är för slags golvskiva och hur tjock denna är.
Vill gärna behålla skivan som sitter där förutsatt att den är intakt.Ngn sade att man kan fästa golgipsskivan direkt på spacklet om det finns spackel under mattan..Jag får se nu när jag ska riva bort mattan..Mvh Pasi Kom gärna med flera tips.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.