Hej!
Håller på med mitt fd kök som nu ska bli badrum.
Har reglat upp väggar till cc30 och korsreglat över bjälklaget till cc30.

Förberett allting och sedan lagt över jobbet till en firma som är ansluten till bkr i stan som ska vara väldigt
seriös enligt alla jag pratat med. Dom fortsatte med att lägga armeringsmatta på golvspånet och sedan flytit upp med fall. Så länge känns allt skapligt.

Nu i veckan har några varit där och "tätat" med våtrumsmatta på både golv och vägg..kanon därför ja anlitade dom också. Men runt pex rör till dusch blandare badkar osv. Verkar det lite skumt. Dom drog dit golv och vägg matta runt om,tog hål för alla rör och sen linda en bit matta runt rören och tätat med silikon runt anslutning till väggmattan. Kolla bifogad bild... känns lite sådär eller vad tycker ni?

Känns som om dom skulle smetat ditt manschet eller vad det heter :) innan dom satte dit väggmattan..?
Har själv bara gjort ett badrum tidigare då rollbart vilket ja aldrig tänker göra igen det håller tät fortfarande men slutduschat där när nya badrummet är klart. Så vet inte hur det funkar när dom lägger våtrumsmatta.
Slut på romanen ;)

• SSA54569.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SSA54570.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Johannesel skrev:
Hej!
Håller på med mitt fd kök som nu ska bli badrum.
Har reglat upp väggar till cc30 och korsreglat över bjälklaget till cc30.

Förberett allting och sedan lagt över jobbet till en firma som är ansluten till bkr i stan som ska vara väldigt
seriös enligt alla jag pratat med. Dom fortsatte med att lägga armeringsmatta på golvspånet och sedan flytit upp med fall. Så länge känns allt skapligt.

Nu i veckan har några varit där och "tätat" med våtrumsmatta på både golv och vägg..kanon därför ja anlitade dom också. Men runt pex rör till dusch blandare badkar osv. Verkar det lite skumt. Dom drog dit golv och vägg matta runt om,tog hål för alla rör och sen linda en bit matta runt rören och tätat med silikon runt anslutning till väggmattan. Kolla bifogad bild... känns lite sådär eller vad tycker ni?

Känns som om dom skulle smetat ditt manschet eller vad det heter :) innan dom satte dit väggmattan..?
Har själv bara gjort ett badrum tidigare då rollbart vilket ja aldrig tänker göra igen det håller tät fortfarande men slutduschat där när nya badrummet är klart. Så vet inte hur det funkar när dom lägger våtrumsmatta.
Slut på romanen ;)
Jag har inte koll på alla olika våtrumssystem men på dom jag känner till sätter man alltid rörmanschetterna sist (när det handlar om dukar alltså). I sammband med att att du får kvalitétsdokumentet ska hantverkarna också lämna monteringsanvisningar för det tätskikt som har använts. Vill du inte vänta så länge för att se om dom verkligen gör rätt så be om det redan nu.

Ser inga problem med vad dina hantverkare har gjort. Det ser ju tätt ut och inget talar för att det inte skulle vara det. Sen om de följt monteringsanvisningar till punkt och pricka tycker jag spelar mindre roll. Det är ju inte anvisningarna som håller badrummet tätt, det är ju oftast tryckta på papper som är ganska vattengenomträngligt.:S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.