122 026 läst ·
580 svar
122k läst
580 svar
Badrum och lägenhetsbygge
Eftersom hth säljaren fick med Ikeas offert så förutsätter jag att köken är likvärdiga med dämpare luckor osv annars är det väl en väldigt dålig säljare som inte trycker på med vad som ingår utöver Ikeas...
Skulle kunna maila dig Ikeas och hth så får du kika om du vill?
Måste dock bli till veckan då jag är på sweden rock nu
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Gör du så... jag hjälper dig gärna och kollar på det.nino skrev:
Eftersom hth säljaren fick med Ikeas offert så förutsätter jag att köken är likvärdiga med dämpare luckor osv annars är det väl en väldigt dålig säljare som inte trycker på med vad som ingår utöver Ikeas...
Skicka PM med mailadress...
Ha det så kul medan en annan svettas med jobb
Blev ett litet ryck idag...
Fick upp pottorna i köksdelen och isolerade ovanför, sen kom elektrikern
Och jag fick bakläxa
Taket blir även här dubbel gips och en folierad innertaksskiva på 60x120cm och det var tydligen väldigt noga att spotarna kom mitt i skivan så det blev å flytta om lite.
Blir 4 spottar i taket, en bänkbelysning av nåt slag ovanför fönstret och 2 spottar i fönstersmygen
Ska prova att gipsa den takdelen imorgon fm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick upp pottorna i köksdelen och isolerade ovanför, sen kom elektrikern
Logga in
Skapa konto
Och jag fick bakläxa
Taket blir även här dubbel gips och en folierad innertaksskiva på 60x120cm och det var tydligen väldigt noga att spotarna kom mitt i skivan så det blev å flytta om lite.
Blir 4 spottar i taket, en bänkbelysning av nåt slag ovanför fönstret och 2 spottar i fönstersmygen
Ska prova att gipsa den takdelen imorgon fm
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick upp lite gips både i taket och lite på vägg.
Började lite med imkanalen också men hittade ingen ståltråd
Fortsättning följer...
Dubbelgips i köksdelens tak, imkanalen på plats, gips på 2 väggar sen tog den slut.
Imorgon fm är det bokföring, dax för momsrapport, men efter lunch bör det bli färdig med vägg gipsen i köket.
Då blir det att måtta ordentligt och dubbelkolla alla mått för köket, måste beställa innan sista augusti, var tydligen kampanj på HTH.
Tråkigt att det blir så mörka bilder men det är väl motljuset som gör det
Imorgon fm är det bokföring, dax för momsrapport, men efter lunch bör det bli färdig med vägg gipsen i köket.
Då blir det att måtta ordentligt och dubbelkolla alla mått för köket, måste beställa innan sista augusti, var tydligen kampanj på HTH.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tråkigt att det blir så mörka bilder men det är väl motljuset som gör det
Hände lite igår
Köksdelen förutom fönstret är "klart" , dubbel gips i taket, all gips på vägg klart.
Bytte båda fönstren på andra sidan
Tanten började måla foder till fönstren
Från utsidan, fick dit plasten sen började det regna
Måste ju byta lite panel här...
Panelen är spikad direkt på regelstommen med bara en vindpapp mellan. Isoleringen är spån...
Bästa sättet att dra ur spik som är rostig? Drar jag med kofot så viker sig själva skallen, bryter jag i panelen så är det lätt att ha sönder pappen med spån läckage som följd...
Nån som har nåt bra knep?
Logga in
Skapa konto
Köksdelen förutom fönstret är "klart" , dubbel gips i taket, all gips på vägg klart.
Logga in
Skapa konto
Bytte båda fönstren på andra sidan
Logga in
Skapa konto
Tanten började måla foder till fönstren
Logga in
Skapa konto
Från utsidan, fick dit plasten sen började det regna
Måste ju byta lite panel här...
Panelen är spikad direkt på regelstommen med bara en vindpapp mellan. Isoleringen är spån...
Bästa sättet att dra ur spik som är rostig? Drar jag med kofot så viker sig själva skallen, bryter jag i panelen så är det lätt att ha sönder pappen med spån läckage som följd...
Nån som har nåt bra knep?
Hultafors har en grym spikutdragare!
https://www.byggshop.se/bygg/verkty...na/spikutdragare-hultafors-atle-tors/p-427207
Såg att Jula säljer Bacho's variant.
https://www.byggshop.se/bygg/verkty...na/spikutdragare-hultafors-atle-tors/p-427207
Såg att Jula säljer Bacho's variant.
Produkter som diskuteras: "hultafors-atle"
Spikutdragare Atle Hultafors
Smidig och lättarbetad spikutdragare
645 kr inkl moms
Läs mer
Om du har Jula runt knuten?
https://www.jula.se/catalog/verktyg...tyg/spikutdragare/spikutdragare-100076/#tab01
https://www.jula.se/catalog/verktyg...tyg/spikutdragare/spikutdragare-100076/#tab01
Städade undan lite som ändå skulle bort, kapade till utvändiga foder till de 3 fönstren (hoppas jag räknat rätt)
Proppat isolering i taket så det ska sluta rinna spån när nån går i trappen
Skruvade fast 28x70 i limträbalken.
Gipsade ytterväggen med 15mm brandgips som stått i ca 10år, blev över från en lgh på övervåningen, så nu är den äntligen borta.
Ska helga vilodagen med att fixa lite hemma istället.
Ska prova att få dit pottor och el till spottar under veckan om elektrikern har stunder och få i isoleringen i taket
Proppat isolering i taket så det ska sluta rinna spån när nån går i trappen
Skruvade fast 28x70 i limträbalken.
Gipsade ytterväggen med 15mm brandgips som stått i ca 10år, blev över från en lgh på övervåningen, så nu är den äntligen borta.
Logga in
Skapa konto
Ska helga vilodagen med att fixa lite hemma istället.
Ska prova att få dit pottor och el till spottar under veckan om elektrikern har stunder och få i isoleringen i taket
Produkter som diskuteras: "spikutdragare"
Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer