Eftersom hth säljaren fick med Ikeas offert så förutsätter jag att köken är likvärdiga med dämpare luckor osv annars är det väl en väldigt dålig säljare som inte trycker på med vad som ingår utöver Ikeas...

Skulle kunna maila dig Ikeas och hth så får du kika om du vill?
Måste dock bli till veckan då jag är på sweden rock nu

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
nino nino skrev:
Eftersom hth säljaren fick med Ikeas offert så förutsätter jag att köken är likvärdiga med dämpare luckor osv annars är det väl en väldigt dålig säljare som inte trycker på med vad som ingår utöver Ikeas...

Skulle kunna maila dig Ikeas och hth så får du kika om du vill?
Måste dock bli till veckan då jag är på sweden rock nu
Gör du så... jag hjälper dig gärna och kollar på det.
Skicka PM med mailadress...
Ha det så kul medan en annan svettas med jobb

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Blev ett litet ryck idag...
Tak med tomma eldosa monteringar, isolering och träreglar i en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick upp pottorna i köksdelen och isolerade ovanför, sen kom elektrikern

Tak med öppen isolering och elektriska dosor i framförberedelse för spotlightsinstallation.
Skapa konto

Och jag fick bakläxa :thinking:

Taket blir även här dubbel gips och en folierad innertaksskiva på 60x120cm och det var tydligen väldigt noga att spotarna kom mitt i skivan så det blev å flytta om lite.

Blir 4 spottar i taket, en bänkbelysning av nåt slag ovanför fönstret och 2 spottar i fönstersmygen

Ska prova att gipsa den takdelen imorgon fm

Renoveringsprojekt med oslaget tak med träreglar och delvis monterat gipstak samt OSB-väggar.
Skapa konto

Nyinstallerade gipsskivor på ett tak och en vägg i ett pågående byggprojekt med synliga träreglar.
Skapa konto

Fick upp lite gips både i taket och lite på vägg.
Började lite med imkanalen också men hittade ingen ståltråd :thinking:

Fortsättning följer...

Dubbelgips i köksdelens tak, imkanalen på plats, gips på 2 väggar sen tog den slut.

Imorgon fm är det bokföring, dax för momsrapport, men efter lunch bör det bli färdig med vägg gipsen i köket.

Då blir det att måtta ordentligt och dubbelkolla alla mått för köket, måste beställa innan sista augusti, var tydligen kampanj på HTH.

Ett halvfärdigt köksrenoveringsprojekt med dubbelgips i taket och gipsskivor på väggarna, motljus från fönster.
Skapa konto
Omfattande renovering i kök med dubbelgips i taket och pågående gipssättning på väggar, verktyg synliga.
Skapa konto

Tråkigt att det blir så mörka bilder men det är väl motljuset som gör det

Hände lite igår

Renoveringsarbete i kök med nylagt gips på vägg och i tak, eluttag utanpåväggsmontage och byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto

Köksdelen förutom fönstret är "klart" , dubbel gips i taket, all gips på vägg klart.

Renoveringsarbete i kök med exponerade reglar i taket, OSB-skivor på väggarna och byggmaterial utspritt.
Skapa konto

Bytte båda fönstren på andra sidan

Renoveringsarbete i kök med gipstak och gipsväggar, verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

Tanten började måla foder till fönstren

Renovering av husfasad med nyligen utbytta fönster skyddade av plast och en äldre fönsterram.
Skapa konto

Från utsidan, fick dit plasten sen började det regna :)

Måste ju byta lite panel här...
Panelen är spikad direkt på regelstommen med bara en vindpapp mellan. Isoleringen är spån...
Bästa sättet att dra ur spik som är rostig? Drar jag med kofot så viker sig själva skallen, bryter jag i panelen så är det lätt att ha sönder pappen med spån läckage som följd...

Nån som har nåt bra knep?

Har tittat på den där men här hemma ligger den på ca 1000 så därför har jag inte köpt nån, nu blir det nog affär

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Nja inte det heller... :thinking:

Tänkte jag skulle låna en sån och prova men säger du att dom funkar så köper jag en direkt, panelen ska ju bytas så märken i den gör inget

Hultafors har jag en egen och den funkar Rolex (y)
Slå in den ordentligt bara så den kan greppa spiken riktigt.

Bahco har jag inte provat men den ser likvärdig ut.

Ska man dra till med en dorn på spiken först då den troligen rostat fast?

Du får nog testa helt enkelt.
Man jag tror inte det är nödvändigt.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Städade undan lite som ändå skulle bort, kapade till utvändiga foder till de 3 fönstren (hoppas jag räknat rätt)

Proppat isolering i taket så det ska sluta rinna spån när nån går i trappen :D

Skruvade fast 28x70 i limträbalken.

Gipsade ytterväggen med 15mm brandgips som stått i ca 10år, blev över från en lgh på övervåningen, så nu är den äntligen borta.

Renoveringsarbete pågår med nytt ytterväggsgips, öppet tak och fönster samt verktyg och stege på golvet.
Skapa konto

Ska helga vilodagen med att fixa lite hemma istället.

Ska prova att få dit pottor och el till spottar under veckan om elektrikern har stunder och få i isoleringen i taket

Beställde en hultafors spikutdragare nu, gick lättare efter 1 glas vin :D

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.