7 412 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Badrum fackmannamässigt?
Moderator
· Stockholm
· 57 820 inlägg
Den där eldosan på sista bilden. Hur sitter den i förhållande till duschen? Och vad skall den vara till?
Slangen som kommer in har en alltför skarp krök. Kan bli svårt att få i trådar, framförallt om där är någon mer lika tvär krök. Knappast en elektriker som gjort det där.
Slangen som kommer in har en alltför skarp krök. Kan bli svårt att få i trådar, framförallt om där är någon mer lika tvär krök. Knappast en elektriker som gjort det där.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 228 inlägg
Sedan borde avloppet för handfat inte komma upp ur golv, men jag mins inte om det är ett krav eller om det är en rekommendation . Men så länge det tätskiktsas bra med en manschett så tror jag inte att det spelar någon roll. Dock kommer ju röret vara i vägen när man städar under kommod etc
Det är tillåtet.
Det ska dock vara "fixerat" i golvet före tätskiktet läggs, eller med en håltagningsdimension max 2mm större än röret radiellt, och vara placerat minst 60mm från vägg. Svårt att se på bilderna, tycker wc-avloppet ser ut att vara lite väl nära väggen.
Är golvnivån vid tröskeln verkligen 20mm högre än brunnen?
Liten radie på flexslang till apparatdosan. En elektriker hade nog förlagt ledningen vertikalt istället.
Spekulerar i att det är träbjälklag. Antar att du känner till riskerna med kakel/klinkers och att typ av tätskikt valts därefter.
Det ska dock vara "fixerat" i golvet före tätskiktet läggs, eller med en håltagningsdimension max 2mm större än röret radiellt, och vara placerat minst 60mm från vägg. Svårt att se på bilderna, tycker wc-avloppet ser ut att vara lite väl nära väggen.
Är golvnivån vid tröskeln verkligen 20mm högre än brunnen?
Liten radie på flexslang till apparatdosan. En elektriker hade nog förlagt ledningen vertikalt istället.
Spekulerar i att det är träbjälklag. Antar att du känner till riskerna med kakel/klinkers och att typ av tätskikt valts därefter.
Jag fick hit byggledaren och han höll med om att inget av det "byggarna" hade utfört var rätt så de har nu tagit sina verktyg och åkt. Avslutar med en bild av gipsskivan som skulle sitta över dosorna för strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 228 inlägg
Produkter som diskuteras: "hålsåg"
Hålsågar
Hålsågar är specialiserade verktyg som används för att skapa perfekt runda hål i en mängd olika material. De kan användas för allt från trä och plast till metall och gips, och kommer i en rad olika storlekar för att passa alla projekt.
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Konstigt att det kan bli så här, när den allmänna uppfattningen här på BH verkar vara att det är enkelt att renovera/bygga...
Moderator
· Stockholm
· 57 820 inlägg
Vad är läget då? Skall han skicka dit ett annat gäng, eller har ni avslutat era kontakter?
Om man gör det själv, ja.blackadder skrev:
Och den allmänna uppfattningen här är väl också att det är oerhört svårt att hitta kompetenta hantverkare. De få som finns verkar vara uppbokade i månader och tar inga nya jobb.
Z zxr2k skrev:Jag är ingen byggare och har anlitat ett företag för att göra badrummet på övervåningen. De är inne på dag 2 nu och jag är lite orolig att det inte går helt rätt till. Jag har en lista på 11 saker som jag inte tycker är ok hittils, tänkte kolla om det är fler som håller med mig.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Hej! Man ser på bilden att det finns inte nånting som man kan få tätt in i fördelar skåpet om kan kan kolla fördelar skåp efter det ser man det är trä reglar bakom alla ventiler och kopplingen!det är godkänd att dra vatten genom trä vägar så länge det finns säkert skall hela vägen och det är inga kopplingar inbyggd i vägen!om man vill koppla in i väggen då det krävs att ha en tätskikt runt om och en slitsboten som är tättbebyggt med fall och det är lätt att upptäcka att det läcker vatten runt kopplingarna!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
