Hej!

Skulle byta duchslang i badrummet och började skruva. Märkte då att hela den gängade "ventilen" som duschslangen är monterad på följde med ut. Alltså den "ventilen" som sköter omväxlingen från tappkran till munstycke.
Efter att försökt lossa slangen i efterhand, har jag råkat slita på gängerna och även förstöra plasten på den "ventilen" som hängde med ut. Så nu får jag ej tillbaka den. Svårt att förklara, då jag inte vet vad denna "ventil" heter. Men lägger ut några bilder så är det kanske någon som kan hjälpa mig.

Tacksam för svar!

20160305_095830.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160305_095907.jpg
Skapa konto

20160305_095844.jpg
Skapa konto

• 20160305_091356.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Aha, så den lilla delen tillhör innanmätet så att säga? Så det är därför man måste köpa hela den biten som du länka?
Lyckades få av den från duschslangen nu iallfall, och den ser ju ut att vara en del av innanmätet nu efter att jag kollat mer noggrant.
Hur bytar man innanmätet, är det svårt? De återstående bitarna som sitter kvar där nu, sitter ju fast så att säga.. :-)
1457171364223.jpg
Skapa konto

Screenshot_2016-03-05-11-11-25.png
Skapa konto

Har lyckats få ut hela innanmätet nu. Det ser dock annorlunda ut jämnfört med det du länkade.. Men det kanske passar ändå?
1457178508824.jpg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.