Tjena! Jag söker lite info om detta badkar om det är någon som vet något.
1. Tänkte använda den breda delen som duschdel och undrar om det är vertikala väggar eller om det är någon sorts liggdel som gör "golvytan" mindre?

2. Vad är det för innermått vid den breda delen?

3. Vad är det för "markfrigång" under karet? (så jag vet om jag kan lyfta ur vattenlåset i brunnen)

4. Gavlarna går att ta av antar jag?

Tack på förhand

Det är nog bäst att ringa och fråga, eller åka och titta. Inte så långt till Linköping kanske?

Ritning av två olika storlekar på badkar, med mått angivna i mm, uppifrån och från sidan.
Men om skissen är måttriktig är det ca 450 mm brett i botten.

Jag tackar för visat intresse :) jag har fått fram dom där måtten jag också men hade önskat lite fler mått :) jag bor i Falun så jag har lite långt till närmaste demo ex :/

Hade vart roligt o veta ifall någon har detta kar o har lite info o omdöme om det

C creepah skrev:
jag bor i Falun så jag har lite långt till närmaste
Sorry, jag blandar alltid ihop Kopparberg och Kronoberg :confused:

Bäst du ringer dem då. Kanske du kan få en riktig ritning över ett tvärsnitt.

E
Hej, blev du klokare? Köpte du karet? Vi sitter i samma sits och skulle behöva lite mer detaljerade mått! Är det för litet för att ligga i?

Tjena! Ja vi köpte karet och när jag monterade de så kändes väldigt plastigt och rangligt, men väl på plats och med duschglas monterat så känns det mer stabilt. Måtten i botten på duschavdelningen är: ca 64x60cm. Det är gjort för att man ska kunna ligga ned med ryggen mot gaveln där det inte är duschavdelning sen beror det så klart på hur lång man är och vad man menar med "ligga" :P hoppas det rätade ut några frågetecken, skriv om du vill ha fler mått

Hej!

Jag är sugen på detta badkar. Är du fortfarande nöjd? Jag antar att du har duschvägg, funkar dey bra? Inga problem med mycket vatten på golv när man duschar?

Tack på förhand
Martin

Tjena! Jodå de funkar, är vad det är när de gäller badkar, såklart trevligare o duscha när man står på golvet, men svårare o bada på golvet :) duschvägg har vi, vi ville ha en med frostat glas o då fanns bara en öppningsbar vilket har både för o nackdelar, de hade ju behövts ett draperi mellan duschvägg o vägg men de blir svårt med öppningsbar vägg, men inga mängder med vatten på golvet.
Summering: ställer nog ner karet I badet I källaren när ungarna lessnat :) hoppas de va till hjälp

R rehnski skrev:
Hej!

Jag är sugen på detta badkar. Är du fortfarande nöjd? Jag antar att du har duschvägg, funkar dey bra? Inga problem med mycket vatten på golv när man duschar?

Tack på förhand
Martin
Köp det inte! Skulle montera mitt i veckan och det är snett! Det diffar ca 3-4 cm, väggen är rak. Stonefactory vill inte skicka ett nytt då de hävdar att jag kommer få samma problem med ett ersättningskar.

A Angie99 skrev:
Köp det inte! Skulle montera mitt i veckan och det är snett! Det diffar ca 3-4 cm, väggen är rak. Stonefactory vill inte skicka ett nytt då de hävdar att jag kommer få samma problem med ett ersättningskar.
Inte för att vara sån men.. spelar ingen roll hur rak väggen är om inte hörnet är exakt 90 grader. Det är lite glipa för mig också, men kände att de spelar ingen roll då vatten kommer sippra ner ändå

C creepah skrev:
Inte för att vara sån men.. spelar ingen roll hur rak väggen är om inte hörnet är exakt 90 grader. Det är lite glipa för mig också, men kände att de spelar ingen roll då vatten kommer sippra ner ändå
Jag kanske uttryckte mig slarvigt. Hörnen är 90 grader.

• Vinkelhake mot vita kakelhörn som visar att hörnen är 90 grader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt badrum med kaklade väggar och detalj av dusch med raka 90-graders hörn och duschhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Touch`e

Ok! Tack för infon. Tråkigt när det blir så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.