8 443 läst ·
26 svar
8k läst
26 svar
Både vi och barnbarnen far illa!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det var något undermedel som gjorde allt halkfritt.
Bananskalens överman ungefär.
Bananskalens överman ungefär.
Sockiplast?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har letat upp företagets hemsida i historiken (2013-06-04), men är osäker på om det är OK att publicera länken här.bonkeman skrev:
Företaget är ju i praktiken bannat.
Men det makabra i historien var ju egentligen det taffliga reklamförsöket med
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Personligen anser jag att vi kan hantera det utan lagar.joflopp skrev:
Lagar, som ändå inte tillämpas, och där överträdelser inte leder till någon påföljd, har vi redan tillräckligt av.
För övrigt
1) Har vi ju inte ens lyckats stifta en lag som förbjuder SMS:ande vid bilkörning här i Sverige.
2) Byggahus.se stämmer knappast med någon definition av
Vi har ju regler för varje individuellt forum, blogg eller vad det kan vara och här så gör väl moderatorerna ett bra jobb.
Det blir jobbigt när man marknadsför sin produkt genom att baktala konkurrenternas genom att delta i forum, men det kanske är mer vanligt på amerikanska forum.
Det blir jobbigt när man marknadsför sin produkt genom att baktala konkurrenternas genom att delta i forum, men det kanske är mer vanligt på amerikanska forum.
Visst, vi får väl förlita oss till den goda viljan hos företagen. Samma goda vilja och självsanering som nu glr att telefonsäljare ringer mobilnummer och struntar i Nix...KnockOnWood skrev:Personligen anser jag att vi kan hantera det utan lagar.
Lagar, som ändå inte tillämpas, och där överträdelser inte leder till någon påföljd, har vi redan tillräckligt av.
För övrigt
1) Har vi ju inte ens lyckats stifta en lag som förbjuder SMS:ande vid bilkörning här i Sverige.
2) Byggahus.se stämmer knappast med någon definition av
Angående användandet av mobiltelefon eller pillande med gps vid bilkörning så fallee det under vårdslöshet i trafik ifall man tabbar sig.
Byggahus och andra forum är väl ändå en ytterst suspekt kanal för reklam om det inte framgår att det är just reklam.
Det finns en lag, marknadsföringslagen, som ska följas av tex bloggare m.m.joflopp skrev:
Det ska alltid framgå tydligt att det är reklam. Tex om Ove får betalt av något företag för att skriva ett inlägg på en blogg eller forum ska det tydligt framgå att det är reklam. Detta följs inte värst bra och jag tycker inte om det.
Blev uppringd av en säljare och på frågan varför han ringde mobilen trots att de var anslutna till en branschorganisation för telemarketing och därför inte ska ringa mobilen så svarade han att det finns en oskriven regel att man kan ringa mobilen om det inte finns fast telefon att ringa...joflopp skrev:
Jag tyckte att det inte kan finnas oskrivna regler som går över dom skrivna och påpekade även att jag har fast telefon.
Då sa han: - Den är väl Nixad...
Pucko...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden