Vår bäddmadrass som är ett år gammal har redan blivit utsliten och jag ligger i en stor grop. Väger 48 kilo, så påfrestningarna är ju inte så farliga. Men är det någonting jag bör förvänta mig, eller bör jag reklamera?

Reklamera!
Nu brukar IKEAs bäddmadrasser inte hålla formen så länge, men 48 kilo o ett år, är väldigt kort tid.

Okej dåså, ringer dom i morgon. Tack!

Poängtera att ni följt instruktionerna!
Vissa bäddmadrasser ska vändas med jämna mellanrum och har du inte gjort det så kan de hävda att du inte följt instruktionerna.
Nu brukar dock IKEA vara väldigt tillmötesgående så jag tror inte det ska vara några problem...

Uppföljning! Efter mycket letande kan vi konstatera att kvittot är slängt. Min fru har nog slängt ett kvitto från dyrinköp för sista gången, så något gott i alla fall.

Dammsög madrassen, och då reste den sig lite. Men man ska inte behöva dammsuga den en gång i veckan för att slippa sova i grop.

Kan du berätta vilken modell av bäddmadrass det gäller? (Är i färd med sängköp)

Du behöver enligt konsumentköplagen inget kvitto om du på annat sätt kan styrka att du köpt madrassen hos IKEA. Exempelvis kontoutdrag kan räcka. Jag råder er att prova kontakta IKEA för att se vad de säger. Har ingen egen erfarenhet men jag har hört att de ofta är väldigt tillmötesgående.

• Gilla
TorpSara
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.