J jesper--- #1 Medlem · 360 inlägg 1 maj 2020 14:41 jesper--- Medlem 360 inlägg 1 maj 2020 14:41 #1 Ca 3m stigning till huset, det är en djupbrunnspump med expanderkärl nere vid brunnen, är det bäst jag sätter en backventil direkt efter kulventilen eller är det onödigt? #backventil #brunn #hus
Ca 3m stigning till huset, det är en djupbrunnspump med expanderkärl nere vid brunnen, är det bäst jag sätter en backventil direkt efter kulventilen eller är det onödigt?
prototypen #2 Medlem · Västerbottens län · 18 047 inlägg 1 maj 2020 16:04 prototypen Medlem Västerbottens län 18 047 inlägg 1 maj 2020 16:04 #2 Vad skulle den tillföra, det sitter en backventil i pumpen och-element till backventil skulle bara avlasta pumpens ventil med 0,3 bar. Protte
Vad skulle den tillföra, det sitter en backventil i pumpen och-element till backventil skulle bara avlasta pumpens ventil med 0,3 bar. Protte