3 706 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
axminister parallell tvingar
Vad tror ni om dessa parallell tvingar från axminister.
http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-clamps-hd-parallel-jaw-clamp
http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-clamps-hd-parallel-jaw-clamp
Om det är så som jag misstänker så är det samma tillverkare som dom tvingar jag har med vikbart handtag och dom är overkligt bra. Så det skulle kunna vara en hit
Dom jag har är inga parallell utan som dom andra som Axminster har med ledbart handtag.
Men det är som sagt vara inga parallell tvingar och det kan skilja väldigt mycket på parallelltving och parallelltving. Man skull vilja veta lite mera om dom eller läsa några recensioner om dom. Men dom är väl nya i deras sortiment så det är väl bara att vänta.
Pär
Dom jag har är inga parallell utan som dom andra som Axminster har med ledbart handtag.
Men det är som sagt vara inga parallell tvingar och det kan skilja väldigt mycket på parallelltving och parallelltving. Man skull vilja veta lite mera om dom eller läsa några recensioner om dom. Men dom är väl nya i deras sortiment så det är väl bara att vänta.
Pär
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
En sådan tving är parallell till dess du börjar skruva åt.
Men bränner pengarna i fickan så är det inget som hindrar till ett köp.
Protte
Men bränner pengarna i fickan så är det inget som hindrar till ett köp.
Protte
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 579 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 579 inlägg
Dom är ju dyrare än Bessey där jag har handlat (http://www.crebes-werkzeuge.de/schraubzwingen/korpuszwingen-kr-krv/korpuszwinge-kr.html). Jag har inte tittat på fraktkostnad från Axminster men från Tyskland brukar den vara rätt låg.
Det var bra priser på Bessey! Synd att jag inte hittade det där stället innan jag köpte Besseytvingar från en annan tysk firma. Nåja, de verkar vara riktigt bra, och några hundra utslaget på resten av livet kan jag stå ut med. Varför skulle man vilja köpa kinakopior dyrare än originalet? Finns samma mängd tillbehör, och kommer det att finnas reservdelar om, säg, 10 år?
Det kanske visar sig att "kinakopior" är bättre?
Eftersom jag ned stor säkerhet vet att det är samma företag som tillverkat mina super duper tvingar så bådar det gott.
Men vi vill fortfarande ha en recension att läsa först annars kan det vara ett dumt köp.
Pär
Eftersom jag ned stor säkerhet vet att det är samma företag som tillverkat mina super duper tvingar så bådar det gott.
Men vi vill fortfarande ha en recension att läsa först annars kan det vara ett dumt köp.
Pär
Ja, det är klart, om kopiorna är bättre än originalen så låter det som något att överväga. Utvecklingen drivs framåt när konkurrensen sker med prestanda i stället för pris. Tillgång på reservdelar är också viktigt. Jag hoppas att Axminstertvingarna är bra. Jag tror att Fine Woodworking gjorde ett test för några år sedan, där man jämförde parallelltvingar. Det test jag minns var att de släppte tvingarna i golvet från någon viss höjd för att se vilken som tog minst skada, och om jag inte minns fel var det inte Bessey som vann robusthetstestet.
Kan absolut tänka mig Bessey inte vann det testet, fick precis en leverans på några tvingar och där hade en transportskadats. Plasten är skör och det är en del plastdetaljer som sitter på utsatta ställen som kanter och sådär.
Redigerat:
Klicka här för att svara