30 173 läst ·
19 svar
30k läst
19 svar
Avstängningsnyckel servisventil
Borde det kunna funka med en sån här?
Vilken storlek ska det isåfall vara tror ni?
https://www.motoaction.se/t-nyckel-...GJ00YKagLu_vTA_BwpqOCALRoC8zMQAvD_BwE#v394914
Vilken storlek ska det isåfall vara tror ni?
https://www.motoaction.se/t-nyckel-...GJ00YKagLu_vTA_BwpqOCALRoC8zMQAvD_BwE#v394914
På jobbet har jag en liknande denna: https://rodhammar.se/produkter/ovrigt/servisnyckel-1200mm/
Den är 18mm och konisk. Är dock lite osäker på hur vid min nyckel är och har svårt att kolla då jag är föräldraledig till september...
Den är 18mm och konisk. Är dock lite osäker på hur vid min nyckel är och har svårt att kolla då jag är föräldraledig till september...
rampante skrev:
Jag mätte på en servisstång. Den är 18mm i botten och 12 i toppen. De allre flesta nya har de måtten. Är det en äldre gammal galvad ventil finns det stänger som är smalare.rampante skrev:
Ofta går det dock bra att öppna dem med en hylsnyckel om det är en modern mjukstängande ventil.
Klicka här för att svara