Efter ha använt den ett tag så är det bara utsättning av avstånd jag saknar. Dvs man ställer in den på ex 60cm så piper den när vid var 60. En bra funktion är aktiv mätning, dvs den mäter konternuerligt och visar allt eftersom du ändrar avståndet. Toppen när man vet vilket avstånd man skall ha.

Robert-san01,

Hur är användbarheten ute i dagsljus? Dvs ser du laserpunkten?

Det har inte vart några problem, dock så har jag inte använt den så mycket i full sol utan det har mest vart på eftermiddagar och kvällar. Men jag skulle nog säga att den är lite luststarkare än ex Makitan.

Har ni lyckats kalibrera vinkelmätaren?

Får inte till det ordentligt.

Vet inte... Hittils stämmer den så jag har inte behövt göra det.

Monterat skrev:
Under 1800 kr hos seltman inkl. frakt.
Inkl skena?

/Vojma

Ja, GLM80 + R60

Men då tillkommer frakten, från seltman ingår den

Jag får f-n mig lära mig att läsa tyska....

Kör Chrome och översätt, funkar för mig

Rund_skruvad skrev:
Jag får f-n mig lära mig att läsa tyska....
"Ein große bier, bitte!" är det mesta man behöver i dessa stundande oktoberfesttider :D

OnTopic: Chrome + översätt, som Monterat tipsar om fungerar riktigt bra för de tyska orden som inte påminner om de svenska, större sammanhang i meningar fungerar hyffsat.

LilleNo skrev:
"Ein große bier, bitte!" är det mesta man behöver i dessa stundande oktoberfesttider :D

OnTopic: Chrome + översätt, som Monterat tipsar om fungerar riktigt bra för de tyska orden som inte påminner om de svenska, större sammanhang i meningar fungerar hyffsat.
Ännu bättre går det om du säger "Ein großes Bier bitte.";)

Men som sagts i tysklandstråden, chrome funkar utmärkt för dom som inte är riktigt säkra på andra språk.

Jag får slipa lite på "svyska" ser jag..

Jag tar till mig råden... både chrome och "Ein großes Bier bitte." :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.