hej

om grannen vill bygga ett garage närmare än 4meter från vår tomtgräns och det är ok för oss, måste det då inte skrivas papper på sådant. För tänk om vi säljer och nya ägarna säger
-Ta bort..

finns det då inte papper så är det ord emot ord eller ??
finns det färdiga formulär för sådant eller ska det vara med i bygglovet?
 
Grannen måste ju ha bygglov för att bygga, och det är papper nog.

Så med andra ord bör er granne söka bygglov. Är det godkänt så är det, oavsett vad kommande grannar tycker om saken.
 
Vi har ett papper som vår granne undertecknat, som bilaga till bygglovet. Grannen (eller egentligen ägaren till tomten bredvid som inte är bebyggd) har bara skrivit att hon inte har något att erinra mot den planritning som finns och att hon därmed godkänner byggnad med ett avstånd på 2 meter från hennes tomt. Så om det kommer att byggas på den tomten, får de nya ägarna stå ut med en carport väldigt nära sig...
 
Ja om ni har fått bygglovet beviljat, och ni hinner påbörja bygget innan lovet "går ut".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.