Hej!

Renoverar badrum och har satt konstruktionsplywood och skall senare på med gips innan tätskikt och plattor. Två skivor hamnade lite nära varandra och där har jag nu använt multiverktyg för att göra en liten springa mellan skivorna. Typ 1mm. Tror ni det räcker eller borde jag göra större glipa med sänksågen?
Skivorna låg utomhus (under tak) innan montering så de var knappast snustorra.

Konstruktionsplywood i badrumsrenovering med synliga skarvar och skruvar, lite springa skapad mellan skivorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två angränsande konstruktionsplywoodskivor med en ca 1 mm bred springa mellan, skapad för renovering av badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand!

Är nog ingen fara, problem blir det väll om man sätter alla kloss an.
Alla renoveringar jag gjort har jag typ haft tumstock i mellan. men det har så klart blivigt kanske både bredare och helt mot ibland. Inget som har påverkat slutresultatet nått varken direkt eller efter tid.

Tack! Ja då hade det känts sämre, men rummet är ganska litet så det är bara 1.5 skiva per vägg. Och där skivorna möts i hörnen blev det rätt bra med mellanrum så det borde vara helt lugnt.

Har tidigare råkat sätta en hel vägg med OSB kloss an och märkte inte alls då, men den här gången blev jag lite nojigare med tanke på att det skall upp tätskikt och kakel, då är man ju inte så sugen på att göra om det :).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.