Avslutning uterum mot marken.

280 läst  9 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej
    vi håller på att bygga ett uterum men nu stöd jag på problem.
    Eftersom det är ganska så tight mellan grannen och våran uterum så tänkte vi bygga den som en vägg modul och sätta upp den. Vilken lösning skulle jag kunna göra på grund vatten längs vid panelerna för att skydda stommen?
    funderade på nå typ av plåt!

2. L
    Medlem · Nivå 14
    Svårt att riktigt se vad du menar
    Mera bilder som visar lite mer av hur det ser ut , granne , ditt bygge kanske på lite avstånd
    helhetsbild

3. A
    Medlem Nivå 1
    Hej det blir lite svårt just nu vi har lagt en presenning på för att taket är inte klart, kan posta fler bilder imorgon.

4. T
    Medlem · Nivå 9
    Antar att du ska sätta panel på högra väggen som vi ser på bilden?

Och funderar på en plåt med svag lutning utåt?

5. A
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    precis så tänkte jag.Vi har ingen plats att spika panel utifrån så vi ska lyfta in detta modul med färdig spikade paneler in på plats och skruvar fast den.

6. T
    Medlem · Nivå 9
    Det kommer att funka. Kan ni lägga plåten på takets översida i samråd med grannen?

7. R
    Medlem · Nivå 10
    Har du inte plats för att fästa panelen utifrån. Hur hade du då tänkt underhålla den i framtiden?
    Visst, den kanske inte "slits" speciellt hårt i det trånga utrymmet men kommer ändå att behöva underhållas efter ett antal år.... Blir det så trångt så att underhållet blir svårt och att utrymmet inte går att öka för att kunna göra underhåll. I det läget hade jag valt plåt istället för träpanel.

8. A
    Medlem Nivå 1
    Hej tack för ditt åsikt men jag ville att det ska matcha huset och inte sticker ut för mycket. Därför blir det panel.

9. A
    Medlem Nivå 1
    Två bilder till !

10. R
    Medlem · Nivå 10
    Lycka till.....

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: