12 215 läst ·
200 svar
12k läst
200 svar
Avslutad: Vinn trådlösa lagringsenheten som lagrar alla dina bilder och filmer
Hej! Svaret på första frågan är DiskStation Manager
Anledning till varför jag skulle behöva den här är för att på fritiden gillar jag att göra filmer, främst för eget syfte men också för youtube. Filmerna tar väldigt stor plats på min laptop och då jag nu har börjat plugga får jag ännu mindre minne för det jag tycker är roligt, därför skulle jag verkligen behöva den här för att jag ska kunna fortsätta med det jag tycker är roligt utan att känna mig begränsad på antalet GB.
Anledning till varför jag skulle behöva den här är för att på fritiden gillar jag att göra filmer, främst för eget syfte men också för youtube. Filmerna tar väldigt stor plats på min laptop och då jag nu har börjat plugga får jag ännu mindre minne för det jag tycker är roligt, därför skulle jag verkligen behöva den här för att jag ska kunna fortsätta med det jag tycker är roligt utan att känna mig begränsad på antalet GB.
Svaret är 2 - DiskStation Manager
I full vart med att bygga vårt egna hus vore detta en fantastiskt vinst!
Vi dokumenterar allt genom bilder och filmer. På marken och från luften med drönare.
Då detta är vårt livs största händelse, att få bygga sitt eget hus som vi ritat själva, vill man såklart ha dom på en säker plats, och där de får plats!
Nu är allt på olika minneskort, vissa i datorn, andra i mobiler.
Så ordning och reda på alla filer där man lätt kommer åt dom för att enkelt kunna visa familj och vänner vad som händer med vårt livsprojekt!
I full vart med att bygga vårt egna hus vore detta en fantastiskt vinst!
Vi dokumenterar allt genom bilder och filmer. På marken och från luften med drönare.
Då detta är vårt livs största händelse, att få bygga sitt eget hus som vi ritat själva, vill man såklart ha dom på en säker plats, och där de får plats!
Nu är allt på olika minneskort, vissa i datorn, andra i mobiler.
Så ordning och reda på alla filer där man lätt kommer åt dom för att enkelt kunna visa familj och vänner vad som händer med vårt livsprojekt!
Oj vilken chans!
Svar:
2. DiskStation Manager
Motivering:
Efter en diskkrasch har man lärt sig att ha backup:er och man kan inte ha för många. En egen DiskStation som klarar så mycket mer vore guld värt. Att dela filmer i huset, VPN server till ens mobila enheter och möjlighet att se på svensk TV utomlands, "There's no end to the possibilities!" -Jim Carry i Cable guy.
Svar:
2. DiskStation Manager
Motivering:
Efter en diskkrasch har man lärt sig att ha backup:er och man kan inte ha för många. En egen DiskStation som klarar så mycket mer vore guld värt. Att dela filmer i huset, VPN server till ens mobila enheter och möjlighet att se på svensk TV utomlands, "There's no end to the possibilities!" -Jim Carry i Cable guy.
Vilken fantastisk vinst!
Svar på frågan gällande operativsystem: 2. DiskStation Manager
Att hemma ha en Synology diskstation
måste vara mer värt än en miljon
lycka är att kunna spara bilder centralt
när det egna minnet börjar bli skralt
ögonblick från dop och semestrar finns idag i hela huset
ingen i familjen har kontroll på det digitala bruset
en diskstation skulle allt detta kunna organisera
och dessutom tillåta trådlös påloggning från flera
Svar på frågan gällande operativsystem: 2. DiskStation Manager
Att hemma ha en Synology diskstation
måste vara mer värt än en miljon
lycka är att kunna spara bilder centralt
när det egna minnet börjar bli skralt
ögonblick från dop och semestrar finns idag i hela huset
ingen i familjen har kontroll på det digitala bruset
en diskstation skulle allt detta kunna organisera
och dessutom tillåta trådlös påloggning från flera
Medlem
· Stockholm
· 733 inlägg
Veckans vinnare är ingen mindre än vår medlem Sepeca som vinner en NAS med dubbla hdd till sin släktforskning och all sin media! Stort grattis!!
Motivering: Foton och video.....på familjen....20 års samlande. Foton....släktforskning....en scanner som gått varm flera gånger om. Ett gammalt hus, en småskola, som både hänger ihop med släktforskningen och familjen och många roliga projekt som hela tiden måste fotograferas och dokumenteras. Ett 30+ år gammalt fritidsintresse där anteckningarna idag spänner över fem volymer och ca 2000 sidor... Fiber på G till landet, vilket betyder att jag tänker sätta upp kameror och annat...moln moln och mera moln...kanske till och med kan sätta mig på landet och kolla foto eftersom jag aldrig hinner annars. Jag tror inte jag skall ha några större problem att konsumera upp alla terabyte och lite till. Man kan aldrig få för mycket lagringsutrymme....redundans är ett måste!
Motivering: Foton och video.....på familjen....20 års samlande. Foton....släktforskning....en scanner som gått varm flera gånger om. Ett gammalt hus, en småskola, som både hänger ihop med släktforskningen och familjen och många roliga projekt som hela tiden måste fotograferas och dokumenteras. Ett 30+ år gammalt fritidsintresse där anteckningarna idag spänner över fem volymer och ca 2000 sidor... Fiber på G till landet, vilket betyder att jag tänker sätta upp kameror och annat...moln moln och mera moln...kanske till och med kan sätta mig på landet och kolla foto eftersom jag aldrig hinner annars. Jag tror inte jag skall ha några större problem att konsumera upp alla terabyte och lite till. Man kan aldrig få för mycket lagringsutrymme....redundans är ett måste!
Och nu är NAS:et uthämtat, installerat och backup av befintliga filer påbörjad. Det kommer väl ta natten och det mesta av morgondagen innan det är kopierat. Nästa steg blir att sätta upp molntjänst och lite sådant. Tack än en gång till Byggahus och Synology!!!!
Klicka här för att svara