Svar: 2

Med en gravid fru och två döttrar är matlagning inte alltid lätt, med denna sous vide jag hoppas upppnå rätt temperatur på allas rätt!

Mvh
Johan

Enligt texten i köksguiden så tycker ju Kitchenlab att det bästa - enligt dem - är en timme.i 70 grader.
Svar #2 Well Done Fläskfilé 70°C 1 h
Vill annonsörer få utdelning för sin vinstgåva så lär dom få det genom mig då det - under förutsättning att jag blir nöjd - kommer att ge spridningseffekt... mycket väl investerade PR pengar!

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn sous vide och bjud vännerna på perfekt tillagad mat

[bild]

Sous vide har seglat upp som ett riktigt trendigt sätt att laga mat. Tekniken bygger på ånga och innebär att du placerar maten i ett vattenbad i en lufttät plastpåse och maten tillagas sedan under vakuum. Detta gör att du inte riskerar att exempelvis överkoka utsidan. Maten blir perfekt genomlagad. Nu har du chansen att vinna en egen sous vide så att du också kan imponera på familj och vänner med den här fräcka vakuumtekniken. Vinnaren tar hem sous vide-paket Anova Wifi och Magic Vac från Kitchenlab.se. Paketet innehåller allt du behöver för att komma igång.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken tid och temperatur menar Kitchenlab.se är den bästa för att tillaga en fläskfilet well done?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 h i 60 grader
X. 1 h i 65 grader
2. 1 h i 70 grader

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kitchenlab.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kitchenlab.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn sous vide och bjud vännerna på perfekt tillagad mat

[bild]

Sous vide har seglat upp som ett riktigt trendigt sätt att laga mat. Tekniken bygger på ånga och innebär att du placerar maten i ett vattenbad i en lufttät plastpåse och maten tillagas sedan under vakuum. Detta gör att du inte riskerar att exempelvis överkoka utsidan. Maten blir perfekt genomlagad. Nu har du chansen att vinna en egen sous vide så att du också kan imponera på familj och vänner med den här fräcka vakuumtekniken. Vinnaren tar hem sous vide-paket Anova Wifi och Magic Vac från Kitchenlab.se. Paketet innehåller allt du behöver för att komma igång.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken tid och temperatur menar Kitchenlab.se är den bästa för att tillaga en fläskfilet well done?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 h i 60 grader
X. 1 h i 65 grader
2. 1 h i 70 grader

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kitchenlab.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kitchenlab.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svarslternativ 2 är rätt.
Jag har länge sneglat på en sån här, men helt enkelt varit för snål för att prova. Det vore himla kul att kunn göra det.

B
Svar: 2 - 1h i 70grader

Julen närmar sig och detta skulle bli en gemensam julklapp till både sambon och mig. Oftast är det hon som lagar mat då jag känner mig oduglig och blir stressad av att stå vid spisen.
Med detta paket kanske det kan blir lite bättre föedelning och mer perfekt tillagad mat.

FaffeF
2: 1h i 70 grader.

Vi kanske kan slippa låna svärmors hela tiden, och bjuda på resultatet som tack!

Svar X. Även om frågan gäller fläskfilé skulle jag ändå sätta temperaturen på 65 grader. Hade det varit fläskytterfilé eller karré hade jag satt 70 grader.

Jag skulle väldigt gärna vilja kunna lägga till dessa sous vide-verktyg i mitt kök. Skulle nog hjälpa mig att göra framförallt kyckling och fisk som annars är lite svårt att få till med perfekt resultat.

Med vänlig hälsning,
Olle

1. En timme i 70 grader.
2. För första gången så har vi i år fått en massa viltkött genom en bekant som är jägare. Det skulle vara perfekt att få testa den här tekniken på de olika styckdetaljerna och på så sätt skapa nya kulinariska höjdpunkter.

Svar: 2

Har länge varit sugen på en sous-vide, och improviserat några gånger med en stor gryta, handduk till isolering, vattenkokare och en termometer. Resultatet blir fantastiskt, och med ett sådant kit skulle det bli mycket sous-vide i vårt kök!

En erfarenhet av mina hobby-experiment har jag att dela med mig av: rådjurskött är ytterst delikat, och kan inte tillagas längre än 90 minuter även på låg temperatur. Då blir det av med all struktur och i stort oätligt! Så spara de långa tillagningstiderna till kraftigare kött, och använd rådjurssteken när du inte har mer än två timmar att imponera på gästerna med en sous-vide middag! :D

Svar = 2

Motivering=
Vad underbart att få bjuda på lite sous-vide tillagad mat på juldagen.
Trots att man är kock så har jag varken ätit eller tillagat i sous-vide.
Nu är det på tiden och skulle vara fantastiskt roligt att få vinna detta fantastiska set.

Svaret är alternativ 2.

Har precis upptäckt metoden sousvide och är helt amazed över att man kan lyckas så bra med alla slags kött, desserter och grönsaker med hjälp av den tekniken. Jag älskar att laga mat och utvecklas i köket så det hade ju varit perfekt att vinna detta så jag kan få steppa up mitt game och göra perfekt creme brulee, ankbröst och till och med en perfekt potatispuré med sous vidad potatis.

Rätt svar är 1h och 70 grader
Med detta paket ska ni veta
Skulle jag inte behöva leta
Hur bäst jag lagar Mitt kött
Så att det inte blir alltför rött
Nej livet skulle bli en njutning
Och värt att ge en bjudning

Svaret är alternativ 2, 1h i 70 grader.

Mina jobbarkompisar har snackat länge om hur sous vide lyfter deras kökskonster där hemma och hur skönt det är att slippa oroa sig för att kycklingfiléen ska bli torr.
Jag har inte hoppat på det tåget än, med nytt hus är det mycket som kommer före i budgetförhandlingen.
Hade varit kanon att vinna ett kit och laborera under pappaledigheten.

65 grader är svaret och jag kommer äntligen att kunna servera en middag som får gästerna att tro att jag har Mannerström under köksfläkten

Svaret på frågan om en well done fläskfilé får man nog köra på Alternativ 2.

Dock hade jag personligen valt en betydligt lägre temperatur(58) men med en längre tillagningstid(2h) för att få ett saftigare kött än well. Detta är ju förutsatt att det är ett fint lokalt kött man använder.

Min motivering är att jag skulle behöva precis ett sånt set till min dotters dop om 3 veckor.
Tanken är att vi ska bjuda på kallskuret(kyckling & fläskfile) och där hade ett SV-paket varit toppen för att få till saftigheten och smaken i köttet.

Barnen tycker att det är "Anette på dagis" som lagar världens bästa mat - inte pappa. Med Kitchenlabs sous vide-paket kan ungarna få perfekt kycklingfilé även hemma, det vore najs.

Svaret måste vara 1h 70°C. Fanns ganska mycket tips på den där hemsidan.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.