Haga Slott
Ge till barn i familjen

1.De bor på Haga Slott.
2. Eftersom så många använder sig av AI i trådarna på BH så gör väl jag det med:

Efter långa arbetsdagar med tunga lyft, tidspress och ansvar är det inte mycket som ger utrymme för fantasi och återhämtning. Men LEGO gör just det. Att få sätta sig ner, plocka fram bitarna och bygga något magiskt som Hogwarts-slottet är som att få resa bort – utan att lämna hemmet.

Jag är van vid att bygga med händerna, men det här bygget skulle vara för själen. Det handlar inte bara om plastbitar – det handlar om att få skapa något vackert, något som väcker barndomsminnen och ger stolthet. Jag har lagt många timmar på att bygga i verkligheten – nu vill jag få chansen att bygga i fantasin.

Så ge en arbetare en paus från vardagens slit, och låt mig få bygga något som inte kräver skyddshjälm – bara passion, tålamod och kärlek till både LEGO och Harry Potter.

Va säger ni nu då?

De bor på Haga slott.

Lego är min och sonens go-to aktivitet när vi har killkväll. Just nu bygger vi Millenium Falcon. Vi håller just nu på att läsa oss igenom Sune-böckerna och om några veckor när den serien tar slut är det Harry Potter som står på tur, så den här vinsten vore oerhört vältajmad!

1. Haga slott

2. Det enda tillfället när tiden stannar är när man bygger Lego. Sonen är med ett tag men brukar ledsna när bitarna inte vill som han.
Själv ligger man kvar på golvet och förundras över hur själavårdande något så enkelt kan vara.
Tills man ska resa sig upp.

&#&!!#_@!!#!@ vad ont det gör i hela kroppen efter ett 3h lego-pass. Fortfarande värt det.

1: De bor på Haga slott. Dock har jag inte fått fram om de har husalver där.

2: Jag får bygga med tråkgrejer som Benders betongpannor, tvåtumfyrareglar, glasullsisolering och en och annan pappspik. Ungarna kan få bygga något kul, som Hogwarts i Lego, så länge. Tids nog blir det deras tur att spika panel, skulle jag tro.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Höstlovet närmar sig med stormsteg, så vad kan passa bättre än att vi tävlar om en rejäl byggsats med Lego? Den som vinner veckans tävling har garanterad sysselsättning för hela familjen under höstledigheterna.

[bild]

På Hogwarts slott bor Harry Potter, hans kompisar och lärare. Legos byggsats Hogwarts™ slott och område 76419 är 37,8 cm högt och 48 cm brett och långt.

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Det är inte bara Harry Potter som bor på ett slott. På vilket slott bor Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 17 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
1. De bor på Haga Slott förstås!

2. När vi ändå ska bygga nytt med familjen så varför inte ett helt helt eget magiskt slott! 🤩🧙‍♂️🪄

Redigerat:
1. Victoria och Daniel bor på Haga slott i Solna.

2. Jag tycker att jag ska vinna eftersom jag byggt och renoverat
så mycket i verkligheten här hemma. Det vore skönt att få bygga
något där taket inte läcker och där hantverkarna är små lego gubbar
som faktiskt alltid dyker upp i tid.

Haga slott!

Två små byggare, fem och tio år,
läser om Harry innan de räknar får.
Lego + magi = lycka totalt,
ett Hogwarts hemma – ja, helt genialt!

1 Haga slott

2 vore väldigt kul att vinna detta då jag och 7 åriga sonen precis håller på att bygga upp vårat eget Lego rum

Walle85
1, Haga slott
2, Present till frun som alltid tyckt om Harry Potter. Med Harry Potter Lego så möta våra ungdomsintressen perfekt, kul grej att göra tillsammans i höstmörkret.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Höstlovet närmar sig med stormsteg, så vad kan passa bättre än att vi tävlar om en rejäl byggsats med Lego? Den som vinner veckans tävling har garanterad sysselsättning för hela familjen under höstledigheterna.

[bild]

På Hogwarts slott bor Harry Potter, hans kompisar och lärare. Legos byggsats Hogwarts™ slott och område 76419 är 37,8 cm högt och 48 cm brett och långt.

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Det är inte bara Harry Potter som bor på ett slott. På vilket slott bor Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 17 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
1. Haga slott
2. Lego gör att man kan förverkliga sina drömmar

1. Haga Slott

2. Med ett benbrott i familjen blir vi hemma, och vad kan vara bättre än ett bygge för hela familjen?!

1 Haga Slott

2 Att få läsa Harry Potter för barnen var riktigt roligt, deras intresse nu 10 år senare är fortfarande stort och att få bygga Hogwarts tillsammans vore toppen!
2.1 Missa inte att ta reda på vad karaktärerna heter på norska….

1. Haga slott

2. Vi har redan 2 olika andra Lego Hogwarts slott, och behöver ett 3e, så klart. Because, 3 it's a magic number... Och vi älskar Lego allihop i familjen, och barnen älskar också fortfarande Harry Potter

1. Haga slott

2. Jag väntar på bygglov för att bygga till vårt fritidshus men det lär ta ett tag till, vore fint att få ett annat husbygge att leka med under tiden där också ungarna kan hjälpa till :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.