14 750 läst ·
278 svar
15k läst
278 svar
Avslutad: Vinn Lego Hogwarts slott
1. Haga slott
2. Till min kämpande och tålmodiga 8-åring Noel som läser Harry potter-böckerna varje kväll då belöningen för utläst bok är att vi tittar på filmen tillsammans. Han har precis läst ut den tredje boken och i helgen väntar filmkväll. Det tar några veckor per bok och det växlar mellan att vara tråkigt och ta "lång tid" till att man inte kan släppa den på slutet, men han kämpar på oavsett.
Han älskar också lego precis som pappa och det vore otroligt lyxigt att få bygga detta tillsammans med honom.
2. Till min kämpande och tålmodiga 8-åring Noel som läser Harry potter-böckerna varje kväll då belöningen för utläst bok är att vi tittar på filmen tillsammans. Han har precis läst ut den tredje boken och i helgen väntar filmkväll. Det tar några veckor per bok och det växlar mellan att vara tråkigt och ta "lång tid" till att man inte kan släppa den på slutet, men han kämpar på oavsett.
Han älskar också lego precis som pappa och det vore otroligt lyxigt att få bygga detta tillsammans med honom.
1. Haga slottMarlen Eskilsson skrev:
[bild]
Höstlovet närmar sig med stormsteg, så vad kan passa bättre än att vi tävlar om en rejäl byggsats med Lego? Den som vinner veckans tävling har garanterad sysselsättning för hela familjen under höstledigheterna.
[bild]
På Hogwarts slott bor Harry Potter, hans kompisar och lärare. Legos byggsats Hogwarts™ slott och område 76419 är 37,8 cm högt och 48 cm brett och långt.
Gör så här för att tävla:
1. Besvara frågan: Det är inte bara Harry Potter som bor på ett slott. På vilket slott bor Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till fredag den 17 oktober. Lycka till!
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
2. Jag behöver ngt roligt att bygga
1. Haga slott
2. Jag älskar Harry Potter och Lego, och det skulle vara helt fantastiskt att få bygga Hogwarts tillsammans med mina syskonbarn. På så sätt kan de också få uppleva magin och äventyret i Harry Potter-världen!
2. Jag älskar Harry Potter och Lego, och det skulle vara helt fantastiskt att få bygga Hogwarts tillsammans med mina syskonbarn. På så sätt kan de också få uppleva magin och äventyret i Harry Potter-världen!
Haga slott.
Motivering:
Min son har precis blivit helt frälst i LEGO – det är som att en ny värld har öppnat sig! Från morgon till kväll vill han bara bygga, konstruera och fantisera ihop egna små universum av färgglada bitar.
Höstlovet närmar sig, och vi vet redan nu vad han helst vill göra: bygga! Och inte vad som helst – han drömmer om en riktigt stor byggsats som räcker länge, som utmanar och engagerar. Det skulle vara den perfekta sysselsättningen under ledigheten, både för honom och resten av familjen (för ja, vi har också blivit indragna i LEGO-världen…!).
Att vinna skulle göra hans höstlov magiskt – bit för bit. 🧡
Motivering:
Min son har precis blivit helt frälst i LEGO – det är som att en ny värld har öppnat sig! Från morgon till kväll vill han bara bygga, konstruera och fantisera ihop egna små universum av färgglada bitar.
Höstlovet närmar sig, och vi vet redan nu vad han helst vill göra: bygga! Och inte vad som helst – han drömmer om en riktigt stor byggsats som räcker länge, som utmanar och engagerar. Det skulle vara den perfekta sysselsättningen under ledigheten, både för honom och resten av familjen (för ja, vi har också blivit indragna i LEGO-världen…!).
Att vinna skulle göra hans höstlov magiskt – bit för bit. 🧡
Dom bor på Haga slott.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Höstlovet närmar sig med stormsteg, så vad kan passa bättre än att vi tävlar om en rejäl byggsats med Lego? Den som vinner veckans tävling har garanterad sysselsättning för hela familjen under höstledigheterna.
[bild]
På Hogwarts slott bor Harry Potter, hans kompisar och lärare. Legos byggsats Hogwarts™ slott och område 76419 är 37,8 cm högt och 48 cm brett och långt.
1. Besvara frågan: Det är inte bara Harry Potter som bor på ett slott. På vilket slott bor Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
----------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Byggsatsen skall jag ge till mina två barnbarn och deras pappa. De älskar och är galna i att bygga med Lego. Men lego Hogwarts slott så skall de få något "att bita i"!!
1: Haga slottMarlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
----------------
2: Våra barnbarn (och jag) älskar Lego. Jag håller på med ett projekt i källaren tillsammans med barnbarnen där dom får komma med idéer på vad vi ska göra med rummet. Till nu så hänger en ribbstol och några rep i taket att svinga sig i, en pysselhörna med tejp, limpistol, papper o pennor. Dom har pratat om en legohörna, detta skulle bli en perfekt kickstart, svinga sig fram till legot och svinga sig bort när man är klar.
Medlem
· Uddevalla
· 2 inlägg
1. Haga slott
2. Barnbarn och små syskonbarn. Kanske vill dom umgås och bygga med legoälskande Farmor/Faster under höstlovet om det står ett " jättelego" och väntar, sen tar vi fram dom gamla Harry Potterböckerna och så myser vi tillsammans. Så blir det ett läsläslov också.
2. Barnbarn och små syskonbarn. Kanske vill dom umgås och bygga med legoälskande Farmor/Faster under höstlovet om det står ett " jättelego" och väntar, sen tar vi fram dom gamla Harry Potterböckerna och så myser vi tillsammans. Så blir det ett läsläslov också.
Hejsan!
1.
Kronprinsessan bor på Haga Slott.
2.
En åldrande man från Gröndal.
Vars ekonomi var alltför skral.
Han önskade blott
"Att få bygga ett slott!
Då blir bucket-listan total!!!"
/Åldrande man från Gröndal
1.
Kronprinsessan bor på Haga Slott.
2.
En åldrande man från Gröndal.
Vars ekonomi var alltför skral.
Han önskade blott
"Att få bygga ett slott!
Då blir bucket-listan total!!!"
/Åldrande man från Gröndal
Kul med tävling! 🌸Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
----------------
Svar på frågan är:
Haga slott! 🏰
Och min motivering för att vinna är:
att jag för tillfället är hemma mammaledig och bara går och väntar på att lillasyster ska komma till oss. Det är max några veckor kvar nu och alla är spända och lite rastlösa! Min son på 5 år väntar tålmodigt med att bygga LEGO eller leka med sina bilar. Ibland kommer han fram till magen och säger åt henne vad roligt det ska bli när de kan leka tillsammans. Men vad han inte riktigt förstår är att lillasyster inte kommer vara riktigt leksugen såhär direkt.. Utan medans lillasyster bokstavligen hänger i mig så hade det varit underbart att kunna skicka iväg min man och son på ett riktigt byggäventyr med denna LEGOsats! 🤞🏼
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Wow, mer än 260 tävlande, så många fina motiveringar. Det var inte lätt att utse en vinnare bland alla dessa värdiga. Men juryn har till slut lyckats enas om en, så här kommer det:
Veckans vinnare av legot Hogwarts slott är @Rabbithole med inlägg #61, grattis! 🥳🥳🥳
Veckans vinnare av legot Hogwarts slott är @Rabbithole med inlägg #61, grattis! 🥳🥳🥳
Dom bor på Haga slott
Jag älskar Harry Potter, på hösten har jag bland annat som tradition att kolla igenom filmerna. En bra podd samtidigt som man lägger pussel eller bygger lego är verkligen rogivande och det här vore en perfekt "inflyttningspresent" nu till mitt första hus 😄
Jag älskar Harry Potter, på hösten har jag bland annat som tradition att kolla igenom filmerna. En bra podd samtidigt som man lägger pussel eller bygger lego är verkligen rogivande och det här vore en perfekt "inflyttningspresent" nu till mitt första hus 😄