Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 13,1 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret om man ska vara riktigt korrekt finns inte med i era alternativ. Men korrekt svar är 12,7kg.

Vad vore väl inte bättre än att få denna fantastiska möjlighet att testa denna tvätt till våren, när både bilen, båten och husvagnen kommer behöva en rejäl uppfräschning.

12,7 kg.
Jag har ingen högtryckstvätt men förstår att jag skulle ha väldigt stor nytta av en!
Som det nu är så får jag kämpa med kvasten på min jättestora altan och mina trädgårdsgångar växer sakta igen - först mossa och sedan gräs. Såklart finns det många andra saker jag skulle kunna använda högtryckstvätten till om jag nu haft någon.
Varje vår och sommar kraschar mina armbågar för att jag inte kan låta bli att fixa och dona. Kanske skulle en högtryckstvätt vara en god hjälp. :)

Svar: 2) 12,7 kg
Bor på landet så en högtryckstvätt skulle få arbete som min högra hand sedan jag blev änka. Finns många uppgifter både roliga och tråkiga där jag behöver hjälp. Först och främst hålla bilen fräsch från grus och lera, sen behöver verandan få en omgång för att inte tala om stenplattorna i en lång gång som är "prydda" med ogräs och mycket mer. Nu håller jag tummarna!

Svar: alternativ 2 (12.7kg)

Har genom åren köpt på mig så mycket verktyg och maskiner att det längre inte är försvarbart inför regeringen(sambon) att lägga pengar på fler maskiner. Men en högtryckstvätt skulle komma väl till pass när altanen ska rengöras så fort snöslasket försvunnit. Annars blir det som vanligt, på knä med såpa och borste.

P Phastey skrev:
Svar: Alternativ 2 - 12,7 kg.

Som nyinflyttad till villa, med garage, plattor och plats att grilla, behövs många flotta maskiner, som kostar mycket sekiner.
Snart krävs en vårstädning för att få stuket rätt, med en Kärcher K5 skulle jobbet bli lätt!
Nytt svar 13,1kg, eftersom alternativen ändrats i halvtid.

P pappatilltvå skrev:
Svar: alternativ 2 (12.7kg)

Har genom åren köpt på mig så mycket verktyg och maskiner att det längre inte är försvarbart inför regeringen(sambon) att lägga pengar på fler maskiner. Men en högtryckstvätt skulle komma väl till pass när altanen ska rengöras så fort snöslasket försvunnit. Annars blir det som vanligt, på knä med såpa och borste.
Alternativen ändrades, fortfarande alternativ 2, men rätt vikt är 13.1kg

2. 13.1 kg

Har nyss flyttat från två lägenheter in i ett hus med stort altandäck. Vi har inga husprylar utan behöver köpa rubbet nu, det känns som om plånboken behöver vara vidöppen för all överskådlig framtid! Det vore fint att vinna den här högtryckstvätten så att vi kan köra en riktigt ordentlig vårrengöring av däcket, göra det lite mysigt där så att vi kan sitta i vårsolen med en kopp och gråta blod över allt annat vi behöver köpa!

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar
Svaret är:
alternativ 2

Min motivering är:
Med hus som banken jag och äger lika,
blir det inte mycket penningar över till fika.

Arbetet med kåken fördelar vi så,
att de endast på pappret stå.

En stenmur vi har nära skogen,
det är inte lätt att för hand rengöra fogen.

En högtryckstvätt från Kärcher borde göra susen,
om inte annat så blir grannen avundsjuk till tusen!

Lägger in samma bidrag igen med samma svar, fast med korrekt vikt :)
13,1kg och inte 12,7kg :)

Rätt svar : Alternativ 2. 13,1 kilo

Kärchers högtryckstvätt på 145 bar.
Är vikt på 13,1 kilo ert rätta svar.

När man nyligen köpt villa.
Så vill man direkt börja pilla.

Plötsligt kom mögel och läcker i sitt ljus.
Är så glad för alla som finns på Byggahus.

Nu när vi mot våren går.
Ser man skit som satt sina spår.

Men tänk vad livet skulle vara lätt.
Om man dessutom hade Kärchers högtryckstvätt.

Bästa Hälsningar
Danny Hallin

Rätt svar nr2. 13,1 kilo

Motivering. Med denna högtryck så skulle gården bli glad.
Husse hästarna och grisarna skulle tvätta hela sommaren med denna fina tvätt!
Spola bort alla spår som vintern fört med sig!

12,7 kg väger den

Med nybyggt hus och ett gästhus under uppförande vänder vi på slantarna här hemma. Maken fyller 40 år till sommaren och det vore en perfekt present till honom som jag vet att han skulle uppskatta mycket.

Hej!

Svar: 2. 13,1 kilo

Om vi skulle vinna en högtryckstvätt skulle den användas till följande, utan inbördes ordning:

Bilen
Fyrhjulingen
Hönshuset (under byggnation)
Hustaket
Altanerna och trappor
Utemöblerna
Rutschkanan
Gungställningen
Cyklarna
Blomkrukor
mm

Inser ju hur mycket enklare alla dessa tvättprojekt skulle bli med en proffstvätt med högre tryck än vi någonsin kan uppbåda och en räckvidd som slår allt.

Vi håller tummarna stenhårt!

Svar, alt 2
Återbruka, återvinna, sparar både tid & pengar !
Mitt gamla hus från 1946 har massa gamla stenytor, med dansk sjösten som är hållbart !!
Och blir superfint igen med en rejäl tvätt ! Min gamla altan, likaså !
Källartrappan likaså ! Ensamma mamman i huset är superstark men behöver ett rejält handtag till vårens tvätt ! Snälla snälla låt mig vinna bästa hjälpen så kan jag bevara mitt gamla hus & trädgård på bästa sätt

Svar: Alternativ 2

Har en Kärcher 580 som inköptes slutet 80 eller början 90 tal. Jag skulle ljuga om jag sa att jag använt den dagligen men inte långt ifrån ;-) Den har gått som en klocka i ur och skur, enda del som bytts ut är själva högtrycksslangen. Men nu så har den börjat få mer allvarligare krämpor, den vill inte starta utan lite handpåläggning, samt låter inte bra från motorn heller. Så tyvärr innebär det att jag med sorg i hjärtat måste inse att jag måste byta den mot en ny. Så vad vore mer lämpligt att jag vann en som jag kan vårda i nästkommande minst 4 sekel. Samt fortsätta att var lika nöjd och prata gott om Kärcher högtryckstvättar.

Svar: 2

Jag skulle vilja sanera tonåringarnas rum på övervåningen så att man kan gå dit upp utan att attackeras av ohyra … Fast det kanske inte är någon bra idé när allt kommer omkring. Det får förbli en önskedröm ... och när jag har drömt klart och vaknar lagom till vår- och sommarsäsongen, vill jag gå lös på överväxta stenplattor, tömma och rengöra dammen och ett gammalt staket som ska fräschas upp. Cyklar och bilens fälgar minns jag inte längre originalfärgen på … Handgräsklipparen är proppmätt av gammalt fasttorkat gräs och vill inte äta mer. Fasaden har antagit en mögelbrun färg nedtill. Projekt finns, men inte orken & hjälpen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.